כלי הפילוח של גוגל אנליטיקס, בהם פלחים מתקדמים ודו"חות מותאמים אישית, אינם עובדים על נתונים בזמן אמת. כדי לפלח נתונים בזמן אמת צריך ללחוץ על כמה מימדים בדו"ח (מימד הוא מאפיין של אובייקט שערכיו ניתנים לשינוי כמו למשל שמות ערים, דפדפנים ומערכות הפעלה וכדומה) וגוגל אנליטיקס יפלחו את הנתונים לפי אותו מימד. למשל, ללחוץ על שם העיר כדי לפלח את הנתונים לפי הערים של המבקרים.
בעזרת כלי פילוח הנתונים בזמן אמת של גוגל אנליטיקס אפשר לעקוב אחר ביצועים של קמפיין PPC מכוון מקום, למדוד את הפופולריות של תכנים שונים באזורים עירוניים גדולים, לראות איך אתרי מדיה חברתית משפיעים על תנועת האתר בזמן כינוס מקצועי ועוד.
אל דו"חות זמן אמת אפשר להגיע מדף הבית של גוגל אנליטיקס. כרגע הנתונים הניתנים לפילוח הם מקורות תנועה, הפניות מובילות, מילות מפתח מובילות, דפים פעילים ומיקום מובילים, מקורות תנועה ותוכן.
הטיפ פורסם בדף הגוגל פלוס של עובד גוגל אנליטיקס ג'סטין קוטרוני (Justin Cutroni).