הבלוג שלנו

פילוח מותאם אישית בגוגל אנליטיקס

'Gilad Sasson'
17 ביולי 2013
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל הודיעו אתמול על שינויים בתכונות הפילוח בגוגל אנליטיקס. השינויים יאפשרו למשתמשים לנתח תתי-קבוצות של התנועה הנכנסת. לפי גוגל, השינוי יקל בעיקר על משתמשים חדשים בכלי המעקב הסטטיסטי, וגם ייטיב עם אנשי שיווק באינטרנט. הפילוח החדש כולל שינוי עיצוב מחדש של ממשק המשתמש והוא יגיע לכלל משתמשי גוגל אנליטיקס בחודשים הקרובים.

תמונה: Google Analytics Blog

שינויים בדוחות פלחים מתקדמים בגוגל אנליטיקס:

פילוח משתמשים – עד עכשיו פילוח מתקדם נשען על מבקרים, אבל מעכשיו אפשר ליצור מקטע לפי משתמשים, שבו יוצגו רק הביקורים של קבוצת המשתמשים שמתאימים לקריטריון שנקבע (למשל נתונים דמוגרפיים ספציפיים, התנהגות וכו').

ניתוח קבוצה בעלת מאפיינים משותפים (Cohort analysis) – כלי עזר בניתוח התנהגות של קבוצות ספציפיות, למשל לקוחות שביקרו לראשונה באתר בפרק זמן מסוים.

תמונה: Google Analytics Blog

פילוח רצף – כלי שמאפשר לפלח משתמשים לפי סדרה של התנהגויות באתר, למשל ביקור ראשוני בדף נחיתה מסוים, ביקור בעוד כמה דפים ספציפיים והמרה. הכלי החדש מאפשר למשתמשים להגדיר רצף של התנהגויות לאורך מספר ביקורים.

תבניות פילוח – גוגל אנליטיקס יצרו שש תבניות פילוח שישמשו בסיס לפילוח מותאם אישית של המשתמשים: פילוח לפי נתונים דמוגרפיים, טכנולוגיה, התנהגות, נתונים מביקור ראשון, מקורות תנועה, ומסחר אלקטרוני. אפשר לשלב בין התצורות של התבניות השונות ולבנות דגם פילוח.