הבלוג שלנו

דור ה- 24 שעות – דיגיטל כל הזמן 24/7

'Gilad Sasson'
17 באפריל 2017
זמן קריאה: 3 דקות

היום בישראל כמעט ולא ניתן למצוא סמארטפון אחד ללא "וואטסאפ"- האפליקציה הממכרת, שבשל היותה כה טבעית לעין, כבר מזמן שכחנו שהיא אפליקצייה.

דור 24-01 (1)

לפני חודשיים חגגה וואטסאפ שמונה שנים להיווסדה וכמובן שמייסדיה החליטו שזוהי סיבה למסיבה וזמן למתנת יום הולדת- השקת פיצ'ר חדש (ישן)- סטטוס ה-  Storyשיפעל למשך 24 שעות בלבד (נשמע מוכר?).

Let's face it- אנחנו חיים בעידן בו אנו מרגישים מחוייבים לתעד כל אירוע מחיי היום- יום בצורה ויזואלית ולבדוק מי צפה ב"סיפור" שסיפרנו. נראה כי האפליקציות והרשתות החברתיות מעודדות אותנו לגרום למי שלא הספיק לצפות ב-24 שעות ההזדמנות שניתנו לו- להרגיש שהפסיד. הרשתות החברתיות, באמצעות ה"סטוריז" גורמות לנו להבין מי in ומי out, מי חי את היום ומי חי את העבר ובעיקר להבין שמי שלא משתף- לא קיים!

אז כן, נדמה כי העולם כבר מזמן (או לפחות מאז בואה של סנאפצ'ט) הפך ל"סטורי" אחד גדול. סנאפצ'אט התחילה, אינסטגרם המשיכה, ועכשיו פנו מקום לשחקן חדש שנכנס למגרש- הוואטסאפ סטורי.

אז קצת פרטים טכניים: כמו בסנאפצ'ט, גם בוואטסאפ ה- stories מפורסמים ממצלמה פנימית של האפליקציה. לתמונה/ הוידאו ניתן להוסיף עיטורים שונים, טקסט, אימוג'יז וכדומה. אז מה בכל זאת שונה? וואטסאפ, שבמשך שמונה שנים צברה יותר מביליון משתמשים מאפשרת רק לאנשי הקשר שלנו לראות את הסטטוס שהעלנו ולהגיב עליו. התגובה תישלח בדיוק כמו התכתבות וואטסאפ רגילה. אנחנו יכולים לבחור איזה איש קשר ייחשף לסטטוס שלנו ומי לא, בניגוד לסטוריז של אינסטגרם וסנאפצ'אט. וואטסאפ מאפשרת פיצ'ר בעזרתו ניתן לחתוך את התמונה לפני עלייתה לאוויר, אך באינסטגרם ובסנאפצ'אט לעומת זאת יש למשתמשים את האפשרות להפעיל פילטר שונה על התמונה. בשונה משתי הפלטפורמות האחרות, וואטסאפ מאפשרת להעלות "גיפ" (gif) בנוסף לתמונה או וידאו, אבל אינסטגרם נותנת פייט עם פיצ'רים מיוחדים במיניהם כגון- אפליקציית הבומרנג ו-Handsfree בה ניתן לצלם וידאו לסטורי ללא לחיצה ממושכת על כפתור ההקלטה, מה שבטח סלבס משתמשים בו הכי הרבה. מבחינת וואטסאפ, הכי חשוב שהתכנים יהיו מוצפנים ומאובטחים, והיא מתגאה בכך שהסטוריז שלה מכוסים ב"אקסטרה" שכבה של בטיחות משל שאר הפלטפורמות. כפי שיאן קום, מייסד וואטסאפ הודיע ביום ההשקה- אין לנו, המשתמשים, מקום לדאגות, הסטטוסים שלנו יהיו מאובטחים ועלינו להרגיש בטוחים לשתף תמונות וסירטונים עם החברים שלנו (איזן הקלה, יאללה להעלות סטטוס חדש!).

וואטסאפ היא כבר המוצר הרביעי של פייסבוק בו מוטמע הפיצ'ר המגניב של הסטורי והיא מהר מאד הופכת לרשת חברתית מן השורה. הראשונה היתה אינסטגרם, לאחר מכן המסנג'ר של פייסבוק, פייסבוק עצמה וכעת הוואטסאפ.

כרגע, כמו שזה נראה, וואטסאפ השייכת לפייסבוק מתעדכנת בכל האמצעים החדשים של שאר הרשתות.

האם סנאפצ'אט צריכה להתחיל לחשוש ולהמציא עצמה מחדש?

אז זהו, שממש לא!  לנו הישראלים נראה כי סנאפצ'אט האהובה והמגניבה הורידה מעט הילוך, אך תופתעו לשמוע שבעולם סטודנטים בקולג' בודקים הודעות באפליקציית סנאפצ'אט עוד לפני פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין (לפי מחקר של LendEdu). זהו נתון מרשים בהתחשב בעובדה שלסנאפצ'אט רק 158 מליון משתמשים ביחס ל- 1.8 ביליון המשתמשים של פייסבוק.

אז כעת נותר לנו להמשיך ולתהות כיצד עוד יוכלו הרשתות החברתיות להפתיע אותנו? מי תצא עם החידושים הבאים? ומה זה בכלל משנה? אנחנו רק נדאג להשתמש בהן נכון לשיווק מדהים באינטרנט 🙂