הבלוג שלנו

עדכוני האלגוריתם של גוגל ביוני-יולי

'Gilad Sasson'
15 באוגוסט 2012
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל חזרו לדווח על שינויי האלגוריתם שנעשו במנוע החיפוש לאחר הפסקה של חודש. בבלוג החיפוש הרשמי של גוגל (Inside Search) דווח על 86 שינויים חדשים. בדיווח זה גוגל החליטו להפסיק לתת שמות תיאוריים לעדכוני האלגוריתם החדשים והסתפקו בשמות סתמיים או במספרים מזהים, מה שיחד עם הכמות הכפולה קצת מקשה על המעקב. ובכל זאת, להלן כמה מעדכוני האלגוריתם החשובים ביותר שנעשו במנוע החיפוש של גוגל בחודשיים האחרונים:

חיפוש בשפה טבעית

גוגל רעננו ושיפרו כמה מהכלים המסייעים בפענוח כוונות הגולשים כפי שהן מבוטאות בשאליתות החיפוש. הרובוט של גוגל אחרי 86 עדכוני יוני-יולי יבין טוב יותר מילות שאלה כמו "מתי" וינסה לספק מענה מדויק יותר לשאלות כמו "מתי הוא יום האם?"; את מאפייני זמן כדי לענות על שאלות כמו "מה השעה בהודו?" ואת מאפייני המרת המידות הנפוצים לטובת אלו שרוצים לדעת כמה מיל נכנסים בקילומטר. בעקבות עדכוני האלגוריתם של החודשיים האחרונים, רובוטי החיפוש יבינו טוב יותר שאילתות זנב ארוך וגם את המשמעויות השונות של מילים נרדפות. "מעכשיו יש פחות סיכוי שנראה תוצאות שבהן למילה הנפרדת יש משמעות שונה מלמונח החיפוש המקורי".

מקצת מעדכוני האלגוריתם של גוגל (צילום מסך)

רכיבי חיפוש אחרים

גוגל השיקו עדכון אלגוריתם חדש שקיבל את מספר הזיהוי #82367 ואת שם הקוד “Other Ranking Components” ומטרתו לסייע לגולש למצוא תוכן איכותי יותר ממקורות אמינים יותר.

עוד באותו פרויקט, גוגל טיפלו באלגוריתם שאחראי על קיבוץ תוצאות החיפוש מאותו דומיין ושיפרו את העקביות שלו. לפי גוגל, זהו אחד מכמה פרויקטים שמטרתם לשפר את מערכת הקיבוץ של מנוע החיפוש. לא ברור אם מטרת הפרויקט היא שיופיע מגוון כמה שיותר רחב של דומיינים בתוצאות החיפוש או שדווקא להפך.

כותרות בשפות זרות

עוד עדכון אלגוריתם יסייע לבחור כותרת מתאימה יותר לתצוגה בתוצאות החיפוש, וישפיע בעיקר על כותרות דפים משפות לא לטיניות, בהן עברית מן הסתם.

גוגל אינסטנט

כשגוגל אינסטנט כבוי, יופיע לעתים קישור ישיר לאחד האתרים שצפויים היו להשלים אוטומטית את שאילתת החיפוש. החידוש הוא שגוגל רעננו את המידע עבור האתרים שישלימו את שאילתות החיפוש.