הבלוג שלנו

עדכון מדיניות גוגל בנושא רימרקטינג לדיור, תעסוקה ואשראי

מערכת נקודה
24 באוגוסט 2020
זמן קריאה: 3 דקות

גוגל הודיעו כי החל מהתאריך ה-19 באוקטובר 2020, תהודק המדיניות בנוגע לפרסום מותאם אישית (רימרקטינג) בנושאי דיור, תעסוקה ואשראי. בעקבות השינוי יוטלו מגבלות על טירגוט משתמשים לפי מגדר, גיל, סטטוס משפחתי, מיקוד ועוד. מטרת השינוי היא להגביר את הגנת פרטיות המשתמש ולמנוע אפליה.

מה משמעות השינוי במדיניות הפרסום של גוגל? – האותיות הקטנות

בשבועות האחרונים גוגל שלחה מיילים למפרסמים שהשינוי עתיד להשפיע על הקמפיינים שלהם בגוגל. החל מהתאריך 19 באוקטובר 2020, מפרסמים בגוגל לא יוכלו לטרגט מוצרים או שירותים בתחומי הדיור, התעסוקה או האשראי לקהלים על בסיס מגדר, גיל, סטטוס הורה, מצב משפחתי או מיקוד. שינוי המדיניות יהיה תקף למפרסמים בארצות הברית ובקנדה בלבד.

כמה מהמוצרים או השירותים שיושפעו מהעדכון:

  • דיור: אתרי דירות, בתים פרטיים להשכרה או למכירה, שירותי נדל"ן
  • תעסוקה: מודעות למשרות פתוחות, אתרים לגיוס עובדים, אתרים לחיפוש עבודה
  • אשראי: כרטיסי אשראי, הלוואות (כולל משכנתאות), הלוואות לרכישת רכב, הלוואות לרכישת מכשירי חשמל, הלוואות לטווח קצר.

מפרסמים שהשינוי עשוי להשפיע עליהם יתבקשו לאשר את שינויי המדיניות ולהסכים לפעול בהתאם לחוקים המקומיים הרלוונטיים. מפרסמים שלא יאשרו את השינויים האלה עם כניסת המדיניות לתוקף, לא יוכלו ליצור קמפיינים חדשים עד שיאשרו את השינויים.

בנוסף, קמפיינים פעילים בתחומים שצוינו לעיל ומטרגטים לקהלים שהוגבלו בעדכון, לא יהיו כשירים להצגת מודעות החל מה-19 באוקטובר, 2020.

מטרת העדכון: שיפור הגישה לקהל הרחב ומניעת אפליה

זה כבר מעל לעשור שגוגל מקפידה על מגבלות הפרסום המותאם אישית, ומקשה על מפרסמים לטרגט משתמשים על בסיס מידע אישי דוגמת מוצא, דת, ומגדר. החל מאוקטובר 2020, מגבלות הפרסום יורחבו למגבלות טירגוט גורפות יותר בנושאי דיור, תעסוקה ואשראי. לפי גוגל, שינוי המדיניות נעשה בשיתוף פעולה עם מחלקת השיכון והפיתוח העירוני של ארצות הברית.

פייסבוק כבר שילמו את מחיר – והוא גבוה

העדכון הזה מגיע כשנה לאחר שהמתחרה העיקרית, פייסבוק, נתבעה על ידי מחלקת השיכון והפיתוח העירוני של ארצות הברית בדיוק מהסיבות האלה. בתביעה נטען כי הפלטפורמה מאפשרת למפרסמים לגשת ולהשתמש במידע דמוגרפי אישי ואף במידע בריאותי, כמו נכות, כדי לטרגט משתמשים, ובכך מעודדת אפליית דיור. בעקבות התביעה הזאת פייסבוק נדרשו לשלם פיצויי פשרה על סך 5 מיליון דולרים. להזכירכם, מדובר באותו הגוף שאיתו גוגל "עבדו מקרוב" על שינויי המדיניות המתוארים מעלה.

בערך באותו הזמן, פייסבוק נתבעה גם בתביעות קטנות יותר ויקרות לא פחות בעקבות טירגוט מפלה, ושילמה סכום זהה של כ-5 מיליון דולרים שהתפזר בין התובעים. נציגי פייסבוק טענו כי יעשו כל שביכולתם לצמצם ולמגר את תופעת הטירגוט המגביל הפוגעני.
מאוחר יותר באותה שנה, באוקטובר 2019, חזינו שוב בתביעה ייצוגית מול פייסבוק על התרת פרסומי המרת דת בפלטפורמה, וטירגוט ילדים ובני נוער בנושא זה.

Make Marketing Great Again

לא ניתן להפריד את המעשה מהלך הרוח בארצות הברית בשנים האחרונות, שחלחל, שלא מן הנמנע, גם לתעשיית הפרסום באינטרנט. תנועת Black Life Matters  עודדה בכירים בתעשייה לחשב מסלול מחדש, חרם המפרסמים על פייסבוק נמשך זה כמה חודשים וצירף לשורותיו יותר מאלף מותגים. נראה שגוגל עובדת לילות כימים להבדיל את עצמה ממנה, בין השאר, סקוט ספנסר, סגן נשיא ניהול מוצר בגוגל, אף הצהיר כי גוגל משקיעה לא פחות ממיליארד דולרים להקמת דיור בר השגה לאוכלוסיות מוחלשות בסן פרנסיסקו, מעשה מבורך שהוביל לבניית עשרות יחידות דיור בחצי שנה בלבד.

מה משמעות העדכון למפרסמים?

בשלב זה, לא נראה שהעדכון עתיד להשפיע על זירת הקידום הממומן בישראל. עסקים שמטרגטים משתמשים מארצות הברית וקנדה בתחומים הנ"ל ייאלצו להתאים עצמם לנורמלי החדש, למצוא דרכים יצירתיות לפרסם את מוצריהם או שירותיהם. השינוי המאתגר הוא גם שינוי מבורך שצפוי לקדם שוויון ולצמצם את האפליה, ואנחנו מקווים שנראה אותו מתפשט לפלטפורמות הפרסום האחרות בהקדם האפשרי.