הבלוג שלנו

סיכום השנה של גוגל טרנדס

'Gilad Sasson'
17 בדצמבר 2014
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל פרסמו את הסיכום השנתי של החיפושים הפופולריים ביותר בכל העולם. מצעד החיפושים ל-2014 מורכב מרשימות של עשרת החיפושים הבולטים בכל תחום (אירועים, סלבריטאים, אנשים שמתו השנה וכו'). השנה נוסף גם מיניסייט מעוצב, שנה של חיפושים, המסכם בהרחבה את החיפושים הכלל עולמיים שבלטו בשנה החולפת, ומגלה מה היו החיפושים המובילים בכל תחום: החל מתמונות הסלפי הפופולריות ביותר ("סלפי של קוף" היה יותר פופולרי מ"סלפי של קרדשיאן") ועד השאלות המטרידות משתמשים במדיה חברתית (כמו "מי ביטל את המעקב אחריי").

 

גם אפל, פייסבוק, טוויטר וחברות אחרות מפרסמות סיכומי שנה, אבל אלו מציגים את הקניות או את הנושאים ששותפו במדיה חברתית. נתוני החיפוש בגוגל מעניינים יותר כי הם מספקים הצצה לשאילתות חיפוש פרטיות. כך למשל בארץ עשרת שאילתות החיפוש הפופולריות בקטגוריה "איך עושים דברים", נפתחה בשאלה "איך מרזים בבטן" (תשובה: מתיחת בטן) והסתיימה ב"איך חוסמים בפייסבוק". בארצות הברית משתמשים רצו לדעת בעיקר איך להשתמש בפונקצייה איירדרופ של אפל.

גוגל טרנדס 2014

 

החיפושים הבולטים בעולם ובארץ ב-2014

ב-2014 משתמשי גוגל בכל העולם חיפשו מידע על רובין ויליאמס ז"ל, על המונדיאל ועל מגפת האבולה. עוד נושאים שעניינו גולשים בכל העולם הם תעלומת המטוס המלזי, אתגר דלי הקרח, המשחק הממכר Flappy Bird, זוכת האירוויזיון המזוקנת קונצי'טה וורסט ודעאש. בארץ החיפושים הבולטים היו סדרת הטלוויזיה "זגורי אימפריה", פיקוד העורף (אבל לא צוק איתן) והמונדיאל. תכניות טלוויזיה נוספות הגיעו לראש מצעד החיפושים בארץ בהן "להיות אתה", "מתים לרגע", "האח הגדול 6", "רמזור" ו"משחקי השף". הישראלים גם התעניינו במזג האוויר ובאייפון 6. מבין המפורסמים שמתו השנה רובין ויליאמס הגיע רק למקום השלישי בארץ, והיה נפח חיפושים גדול יותר לאריאל שרון ולאסי דיין.

חיפושים פופולריים - גוגל 2014

בקרב אנשים חיים, החיפושים הפופולריים בעולם היו ג'ניפר לורנס, קים קרדשיאן, והשחקנית הצרפתייה ג'ולי גייט, שניהלה לכאורה רומן עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. בארץ הסלבריטאים המחופשים ביותר היו חן טל, ג'ניפר לורנס ומלכת היופי מור ממן.

גוגל טרנדס משמש כלי עזר לאנשי שיווק באינטרנט לאורך כל השנה. מצפייה בחיפושים הפופולריים ביותר ב-2014 ובשנים קודמות אפשר ללמוד על המגמות ששולטות בחיפוש המקומי והעולמי, וכן על הביטויים שגולשים משתמשים בהם כדי לחפש מידע בגוגל, ולהתאים לפיהם את מחקר המילים ואת אסטרטגיית שיווק התוכן.