הבלוג שלנו

חדשות תוצאות החיפוש של גוגל אפריל 2012

'Gilad Sasson'
6 במאי 2012
זמן קריאה: דקה אחת

במנוע החיפוש גוגל לא נחו בחודש אפריל האחרון. חוץ מעדכון פינגווין, שני עדכוני פנדה נוספים (ועוד כמה חידושים שהוצגו באחד אפריל), גוגל דיווחו על עוד 53 עדכונים, חידושים וכיוונונים שנעשו באלגוריתם של מנוע החיפוש בחודש האחרון.

החדשות הבולטות ביותר נוגעות להרחבת האינדקס של גוגל ולארגונו מחדש:

גוגל הודיעו על הרחבה ב-15% של אינדקס החיפוש הראשי, המאגר בו מאוחסנים כל דפי הרשת שנסרקו על ידי גוגל ושממנו נשלפות תוצאות החיפוש.

אינדקס זה בנוי בשכבות, ומסמכים שונים נרשמים בדרגים שונים לפי הרלוונטיות שיכולה להיות להם עבור המשתמשים. החידוש הוא שהחודש הוצגו לראשונה עוד שכבות שישמרו על המשך המגמה הכוללנית בתוצאות החיפוש.

כמו כן, גוגל הציגו כמה חידושים בתוצאות החיפוש שנשמעים כהמשך לעדכוני פינגווין ופנדה. למשל, גיוון הדומיינים המופיעים בתוצאות החיפוש, כך שלא יתקבלו מספר רב של תוצאות מאותם דומיינים בתשובה לאותן שאילתות; שינוי בדרך בה מילות חיפוש מחושבות בדירוג "אחד האיתותים העיקריים שמשתמשים בהם בחיפוש הם הם האם ואיך מונחי החיפוש מופיעים בדפים שמחפשים. השינוי משפר את הדרך שהמונחים הללו נספרים". בהמשך גוגל גם מבשרים על שיפור המסווג שמטרתו לזהות אתרים שדוחסים מילות מפתח.

גוגל גם שיפרו את מדד העדכניות (freshness) והודיעו שיקדמו אתרים העומדים בקריטריון ומפרסמים תוכן שנראה עדכני ועוסק בתכנים חדשותיים. במקביל, הודיעו כי אתרים באיכות נמוכה לא יהנו מהיתרון הזה ולא יקודמו בתוצאות החיפוש גם אם יפרסמו את הידיעות החדשותיות החמות ביותר.