הבלוג שלנו

הרמה להנחתה – איך תיצרו עמוד נחיתה שמביא המרות?

'Gilad Sasson'
26 בנובמבר 2018
זמן קריאה: 6 דקות

 

 

מדובר בסוגיה שמטרידה בעלי עסקים קטנים כגדולים – איך משפרים את יחס ההמרה בעמודי נחיתה, או במילים פשוטות, איך בונים עמוד נחיתה שמייצר תוצאות?

 

לפני כל הטיפים, הטריקים והמדריכים, הנה תובנה אחת שהיא הבסיס להכל: בני אדם הם בני אדם. לא גילינו לכם את אמריקה, נכון? חכו.

 

הבסיס לכל פעילות שיווקית כמעט הוא פשוט – בני אדם, על אף ההבדלים ביניהם והתכונות הייחודיות להם, פועלים כולם עם אותה "מערכת הפעלה" ומגיבים פחות או יותר בצורה דומה לגירויים דומים.

 

ההיגיון הנ"ל פועל גם כשמדובר בעמודי נחיתה, אותו מכשיר שיווקי שמטרתו לגרום לבני אדם לבצע פעולה כלשהי- הרשמה לניוזלטר, השארת פרטים, מכירה, או בשמה המקצועי – המרה.

 

החדשות הטובות בשבילכם הן שההתנהגות האנושית הזו היא יחסית צפויה ואפשר להשתמש בעקרונות שלה כדי לבנות עמוד נחיתה מוצלח או לשפר משמעותית את הביצועים שלו. הנה כמה דברים שכדאי לעשות וטעויות שכדאי להימנע מהן.

עשו ואל תעשו בבניית עמודי נחיתה

1. תראו, ציפור!

 

הכלל: בני אדם הם סקרנים מטבעם והנטייה שלהם תהיה ללכת אחרי הדבר המעניין.

 

לעמוד נחיתה יש תפקיד אחד ויחיד – לגרום למי שהגיע אליו לבצע המרה. לכן, ההמלצה הראשונה היא להקל על הגולשים לבצע את המשימה הזאת. הסחות דעת בעמוד הנחיתה שלכם הן דרך כמעט ודאית להרוס את הסיכויים להמרה. כל אופציה שתאפשר לגולש לצאת מהעמוד היא הסחת דעת מבחינתכם ואתם לא רוצים אותה, כי כאמור, מדובר במשהו מעניין וחוש הסקרנות שלנו יפתה אותנו ללכת אחריו.

 

מה יכול להיחשב כהסחת דעת? למשל: דף נחיתה שמכיל יותר מקריאה אחת לפעולה, דף נחיתה שמקושר לתפריט של האתר שלכם, לינקים שמובילים החוצה מהעמוד. כל דבר שעלול לעורר סקרנות ולהסיט אותנו מהעיקר.

 

בקיצור, הרעיון הוא פשוט – הבאתם את הגולשים עד לעמוד הנחיתה? תעשו הכל כדי שהם יישארו שם.

 

מינימום הסחות, קריאה אחת לפעולה. סה טו.

 

בתמונה: עמוד נחיתה שמקושר לתפריט באתר sendinblue.com. הסחת דעת מיותרת שעלולה לפגוע בהמרות. 

בתמונה: עמוד נחיתה עם כמה קריאות לפעולה באתר newrulesgolfcoach.com. התמקדו בקריאה אחת לפעולה ושתהיה כמה שיותר ברורה.

2. איפה לוחצים כאן?

 

הכלל: בני אדם אוהבים לדעת מה יקרה ומה הערך הפוטנציאלי מאחורי כל פעולה ("מה יוצא לי מזה?").

הטיפ הבא מגיע מניסיון אישי מר ובוודאי מוכר לרובכם –הגעתם לעמוד נחיתה וממש ממש רציתם להירשם/להשאיר פרטים/להמשיך לקנייה אבל פשוט לא הצלחתם להבין איך לעזאזל עושים את זה. ומה עושים בני אדם כשלוקח להם יותר מדי זמן להבין משימה? לרוב נוטשים.

 

עמוד נחיתה שלא ברור מה עושים בו, איפה אמורים ללחוץ או מה המטרה של כל כפתור או קישור בו הוא סיוט למשתמשים ודרך בטוחה לקבל אפס המרות.

 

אז מה עושים? פשוט – מוודאים שכפתור הקריאה לפעולה שלכם ברור, ממוקם במיקום בולט וניתן לזיהוי מיידי. דבר נוסף שכדאי מאוד לעשות הוא להגיד למשתמשים מה יקרה כשהם ילחצו על הכפתור.

 

בתמונה: דוגמה טובה לקריאה ברורה לפעולה שמסבירה למה כדאי לבצע את הפעולה, יחד עם כפתור בולט וברור.

3. אני רוצה עיצוב וואו

 

הכלל: עיצוב רועש יוצר עומס קוגניטיבי ונטישה.

לכל מי שהסתמך על פקטור ה"וואו" בעיצוב עמוד הנחיתה, ממליצים לכם לשמור את הזיקוקים לאחר כך. אנחנו לא אומרים לכם לעצב את עמוד הנחיתה המשעמם ביקום, אלא רק רומזים לכם בעדינות שכשזה נוגע להמרות – יותר עיצוב זה לפעמים ממש יותר מדיי.

 

אם נחזור רגע להתחלה, אמרנו שהסחות דעת בעמודי נחיתה הן מכה קשה להמרות. עומס ויזואלי לא רק שמהווה הסחת דעת, אלא במקרים מסוימים יכול לגרום לאנשים לאי נוחות פיזית של ממש. בקיצור, לא טוב.

 

נסו להימנע מעיצוב צעקני מדיי, משילוב של אנימציות או גרפיקה מסובכת. אנחנו מבינים את הרצון שלכם להראות בידול ומגניבות, אבל אל תעשו את זה על חשבון שמישות והמרות. גם אם עשיתם עבודה טובה בקופי ובמיקום הכפתורים והשדות, עומס ויזואלי יכול לפגוע בכל העבודה הטובה שהשקעתם. לא חבל?

 

בתמונה: זה ברושור? זה עמוד נחיתה? לא ממש ברור ובאופן כללי עושה בעיקר חשק לנטוש. 

4. קופי אדיר הוא קופי ממיר

 

הכלל: בני אדם מגבשים רושם ראשוני תוך שניות ספורות בלבד.

במקרים רבים, עמוד נחיתה הוא האינטראקציה הראשונה של מוצר או שירות עם לקוחות פוטנציאליים. וכן, השתמשנו במילה "אינטראקציה" כי למרות שלכאורה מדובר כאן בפעולה חד צדדית (גולש קורא את העמוד, גולש מחליט אם לבצע פעולה או לא), מדובר בסוג של "שיחת היכרות" בין הצדדים, שבסופה הגולש אמור להבין שיש לכם משהו שהוא רוצה או צריך.

 

וכמו בשיחת היכרות בעולם הפיזי, גם כאן מי שמבקר בעמוד שלכם מגבש דעה עליכם ועל המוצר שלכם תוך שניות. בקיצור, אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. אז תנו משקל כבד לבחירת המילים שלכם. מה זה אומר?

 

קודם כל, אל תיסחפו עם קופי "מגניב" ושימוש במינוחים ז'רגוניים או סלנג. השתמשו במילים פשוטות שמתארות בצורה מובנת וישירה את מה שאתם מציעים. רוצים בכל זאת לצאת מגניבים? אפשר לתבל בהומור או בסלנג, בתנאי שאתם יודעים שקהל היעד שלכם יאהב את זה ובתנאי שתקפידו על מינונים.

 

בתמונה: מה שעובד ל-Sting TV לא בהכרח יעבוד לכם. שימו לב למי אתם כותבים ועד כמה הם סובלניים להומור וסלנג.

5. תנו למספרים לדבר

 

הכלל: התנהגות אנושית היא דבר מדיד. אל תוותרו על מעקב, אופטימיזציה ו-AB Testing של דפי הנחיתה.

זאת אולי העצה החשובה ביותר – בני אדם נוטים להסתמך על אינטואיציה, על "תחושת בטן" של מה יעבוד ומה לא. יכול להיות שאתם צודקים, אבל גם יכול להיות שאתם לא בכיוון, ומה שנראה לכם כמו דף נחיתה מנצח לא בטוח שיקבל אהבה מקהל היעד שלכם (וזה הגיוני לגמרי, כי הצרכים שלכם והצרכים של קהל היעד הם צרכים שונים לחלוטין).

 

לכן, אם אתם מתלבטים בין שתי גרסאות של קופי או תוהים האם טופס ההרשמה ממיר יותר כשהוא בתחתית העמוד או דווקא כשהוא למעלה, במקום ללכת על מה שנראה לכם, תנו לאנשים אמיתיים להתנסות וקבלו נתונים שמהם תוכלו להסיק מסקנות.

 

אם יש לכם אפשרות, נסו ליצור כמה גרסאות של עמוד הנחיתה שלכם ובדקו איזו גרסה עובדת טוב יותר, עשו שימוש בכלי אנליטיקס כדי להבין את ביצועי העמוד ולהסיק מסקנות לגבי חלקים בעייתיים בו, תקנו חלקים שלא עובדים בעמוד על סמך פידבק או נתונים ובדקו שוב לאחר שתיקנתם. בקיצור, אל תפחדו לאמץ גישה אנליטית. זה יחסוך לכם הרבה מאמץ וכסף.

 

לסיכום

 

כשאתם בונים את עמוד הנחיתה שלכם, אל תחשבו עליו רק כעל עוד דרך לאסוף לידים. חשבו על בני האדם שהולכים להיחשף למסר שלכם, נסו להיכנס לנעליים שלהם וצרו עבורם חוויה מקרבת וידידותית שיוצרת ערך אמיתי. בהצלחה!