הבלוג שלנו

הנחיות גוגל ל-Rich Snippets

'Gilad Sasson'
7 באוקטובר 2012
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הציגו השבוע הנחיות ל-Rich Snippets שיסייעו למנהלי אתרים להטמיע בדפי האתר נתונים מובנים (structured data markup) באיכות גבוהה יותר.

Rich Snippets הם קטעי מדיה עשירים שמופיעים בתוצאות החיפוש וכוללים תיאור מובנה של דף האתר (בניגוד לקטעי טקסט שבדרך כלל מופיעים בתוצאות החיפוש). לרוב אפשר למצוא את קטעי המדיה העשירים בתוצאות החיפוש של מתכונים, מסעדות, מוזיקאים, כותבים וביקורות. קטעי המדיעה העשירים יכללו לרוב מידע כמו דירוג ומספר המבקרים, וכן נתונים ייחודיים לסוג החיפוש כמו טווח מחירים למסעדות, זמן הכנה ורכיבים למתכונים וכדומה.

 

הופעת קטעי המדיה העשירים בתוצאות החיפוש תלויה באלגוריתם של גוגל המבוסס על סימון הנתונים המובנים. ככל שסימון הנתונים המובנים מציע תיאור מדויק ומעודכן יותר של תוכן הדף, ככל שהוא גלוי למשתמשים וקל לאיתור, כך יש יותר סיכוי שהקטעים העשירים יוצגו בתוצאות החיפוש של גוגל. יחד עם זאת, גוגל שומרים לעצמם את הזכות למנוע מאתרים להציג Rich Snippets אם סימוני הנתונים נמצאו ספאמיים, מטעים או פוגעניים בדרך כלשהי.

הנחיות גוגל לקטעי מדיה עשירים נחלקות להנחיות טכניות, תכנוניות ואיכותיות.

הנחיות טכניות

הוספת נתונים מובנים ל-rich snippets אפשרית רק באמצעות מיקרו נתונים של (html5 Microdata), מיקרו פורמטים או RDFa. את התוכן שסומן באמצעות אחד משלושת הפורמטים הללו אפשר לבדוק בכלי לבדיקת נתונים מובנים שבגוגל וובמסטר טולס. לפי גוגל, יכולים לעבור כמה שבועות בין הטמעת הסימונים לבין הופעתם של קטעי המדיה העשירים בתוצאות החיפוש.

תכנון ה-Rich Snippets

גוגל ממליצים לתאר ולתמצת את התוכן העיקרי של הדף לעיני המשתמש האנושי, לכלול מידע עדכני ורלוונטי (קטע עשיר מידע שמתייחס לאירוע שעבר זמנו כמו למשל לוח זמנים של הופעות משנה שעברה לא יופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל), ולהכניס רק מידע שמופיע בדף האתר עצמו.

הנחיות איכות

גוגל ימנעו מאתר להציג קטעי מדיה עשירים בתוצאות החיפוש אם האתר השתמש בדרכי הטעייה כמו סימון תוכן שאינו גלוי למשתמש, סימון תוכן מטעה כמו ביקורות מפוברקות או תוכן לא רלוונטי שאינו קשור למוקד הדף. למשל, rich snippets שיופיעו בדף מוצר ספציפי של חנות מקוונת אל להם שיכללו סקירות של מוצר אחר או של החנות עצמה. במקביל גוגל מזהירים כי גם דרכי הטעייה שלא צוינו בהנחיות צפויות גם הן להיפסל.