הבלוג שלנו

המדריך המלא לבניית קישורים אחרי הפינגווין

'Gilad Sasson'
28 ביוני 2012
זמן קריאה: 5 דקות

גוגל השיקה זה מכבר את אלגוריתם פינגווין, שכבר זכה למוניטין מפוקפק ולפגוע קשות בלא מעט אתרי אינטרנט. גוגל פינגווין הוא אלגוריתם המזהה שיטות קידום לא לגיטימיות בעיני גוגל, במיוחד קישורים נכנסים מלאכותיים שנבנו או נקנו במטרה לקדם את האתר במנועי חיפוש. כדי לעשות סדר בבלגן ריכזנו מספר הנחיות וטיפים שיעזרו לכם לבנות פרופיל לינקים איכותי ועמיד בפני עדכוני האלגוריתם של גוגל.

קהל היעד ואתרי המתחרים

לכאורה, פעולה זו אינה מתקשרת באופן ישיר לבניית קישורים, אולם זיהוי קהל היעד יפנה אתכם אל אתרים שיכולים לשמש מקורות לקישורים. שיטה נוספת היא ריגול אחרי המתחרים. צפייה בפרופיל הקישורים הנכנסים לאתרי המתחרים תיתן לכם כיוון. עם זאת, כדאי לקחת את פרופיל הלינקים של המתחרים כהמלצה ולשקול כל לינק לגופו, במיוחד כאלה שעלולים להיחשד כלא לגיטימיים ולא רלוונטיים.

קרדיט: BotheredByBees

בניית קישורים לגיטימיים

ישנם מספר סוגי קישורים לגיטימיים שיכולים לסייע בקידום אתר. קחו בחשבון שסוגי קישורים שונים יתאימו לאתרים שונים וימשכו קהלים שונים. מילות המפתח בבניית קישורים הן טבעיות וגיוון, כלומר הקישורים הנבנים צריכים להיראות טבעיים ואמינים ככל האפשר ולבוא ממגוון רחב של מקורות.

אתרי אינדקסים: התמורה שמתקבלת מקישורים כאלה לקידום האתר אינה גבוה. מאז הפינגווין, אתרי אינדקסים רבים זוכים לדירוג נמוך במיוחד, ולכן לא תמיד כדאי להירשם אליהם. השקיעו באינדקסים ספציפיים לנישת האתר, הקפידו על אתרי אינדקסים בעלי דירוג גבוה והמנעו מאינדקסים כלליים וזניחים, שהופעה בהם אף יכולה להוביל להענשה מצד גוגל.

אינדקסים עסקיים: אינדקסים עסקיים, בייחוד כאלה שמאפשרים למשתמשים להשאיר תגובות וביקורות על בית העסק, הם לגיטימיים יותר כקישור. פרסום פרופיל העסק באתרים אלו ייצר קישור נכנס לאתר וגם יציע מידע עבור לקוחות פוטנציאלים.

אינדקסים מקומיים: עוד גירסה יעילה לפרופילים עסקיים באינדקסים; בין שהאתר שלכם מייצג עסק מקומי ובין לא, הופעה באינדקסים מקומיים היא דרך יעילה להשיג קישורים.

לינקים מבלוגים: בלוגים רבים מפרסמים קישורים לאתרים שונים, חלק מהקישורים מתקבלים תמורת תכנים, קישורים הדדיים או תמורת כסף. היתרון שבקישורים מסוג זה הוא שהם יכולים להיראות טבעיים לחלוטין, בתנאי שהבלוג משתייך לאותה נישה כמו האתשר שמקשרים אליו. לפני שאתם פונים לבלוגר כזה או אחר, שימו לב שהקישורים היוצאים מהבלוג שלו מקשרים לאתרים מאותה נישה, ושהוא לא מרבה בהוצאת קישורים לאתרים לא רלוונטיים. אם בניית הקישור כרוכה בעלות כספית, וודאו כי הבלוג אכן מכניס תנועה איכותית וערה.

קישורים מפורומים ומתגובות: יתרונום של קישורים אלו הוא שהם חינמיים וקלים להשגה. חסרונם הוא שצריך להשקיע בהרבה עבודה כדי שהקישורים יראו טבעיים ולגיטימיים. במרבית הפורומים והבלוגים ימחקו את תגובתכם אם היא תיראה פרסומית מידי ואם מדובר בהופעה חד פעמית עם לינק. כדי לבנות קישורים בפורומים ובתגובות, צריך להפגין נוכחות בפורום או באתר מעבר לבניית הקישור ולהתנסח באלגנטיות כדי לא להיתפס כספאמרים.

קישורים דרך פרופילים ברשתות חברתיות: שתילת לינקים בפרופילים עסקיים של החברה שלכם ברשתות חברתיות כמו טוויטר, פייסבוק, לינקדאין, פינטרסט ועוד היא פיתרון נהדר ואף חינמי. בפרופילים אלו תוכלו לספר על עצמכם וכן לקשר ישירות לאתר שלכם ולדפים חשובים באתר.

לינקים קונטקסטואליים: הפניות לאתר שלכם המגיעות מתוך פוסטים בבלוגים ואתרים חיצוניים שאין לכם קשר איתם הם דבר נפלא. הכוונה היא שאנשים בוחרים להמליץ עליכם או לשתף בתוכן שכתבתם. אבל איך משיגים לינקים כאלה? בתור התחלה, פשוט ליצור תוכן איכותי שיגרום לאנשים לרצות לשתף אותו עם חבריהם. הדרך השניה היא על ידי קשרים. כלומר, אם אתם מכירים מישהו שכותב בלוג, אתם יכולים לבקש ממנו לכתוב עליכם או להוסיף קישור קונטסקטואלי אל האתר שלכם. קישורים אלו בדרך כלל נראים טבעיים, וגם ההמלצות שבהם עושות רושם אמין יותר מאשר תשבוחות עצמיות של המפרסם.

פוסט אורח בבלוגים: הכוונה היא ל- guest posts, תכנים שלכם שיפורסמו בבלוגים אחרים ויכללו קישורים לאתר. בלוגרים רבים צמאים לתכנים איכותי, ואף מפרסמים פניות הקוראות לפרסום תכנים אצלם. תוכלו למצוא בלוגים כאלו דרך חיפוש בגוגל של ""submit a guest post", "write for us", וכדומה, בצירוף הנישה או מילת המפתח הרלוונטית.

אתרי אינטרנט מאותה נישה: הכוונה היא לאתרים בתחום עיסוק קרוב, דירוג אתר גבוה ותנועה נכנסת שאינם מתחרים בכם. הדרך להשיג לינקים כאלה היא פשוט לבקש יפה. בדרך כלל תזכו לסירוב או שלא תזכו לתשובה בכלל, אבל הלינקים שכן תשיגו יהיו בעלי ערך קידומי גבוה במיוחד כך ששווה להתאמץ. בפנייה אל אתרים כאלה, נסו להסביר לנמענים את היתרון שבקישור אליכם.

תכנון ואסטרטגיה

הופעה של כמות יוצאת דופן של קישורים לאותו אתר (ובוודאי מאותו קישור טקסט) עלולה לעורר חשד ולפגוע בקידום האתר בגוגל. לכן יש צורך לתכנן אסטרטגיה ולפרוס את קצב הופעת הלינקים על פני תקופה מסויימת כך שהופעתם תראה טבעית.

בשלב הראשון, יש לפנות לאינדקסים מקומיים ועסקיים, לפתוח פרופילים ברשתות חברתיות ולפרסם פוסטים אורחים בבלוגים. גם במקרה זה יש צורך בפעולה הדרגתית. הרשמה תוך יום לעשרות אינדקסים אינה מומלצת.

בשלב השני, לפנות לאינדקסים כלליים איכותיים, ובהמשך לעוד אינדקסים עסקיים ומקומיים. בשלב זה, נסו גם לפנות לכמה שיותר בלוגרים.

בשלב השלישי, פנו לאתרי אינטרנט, בססו את מעמדכם בפורומים ונסו להשיג קישורים מבלוגים ומאתרים חיצוניים.

לסיכום, תהליך בניית קישורים נכנסים לאתר אינו פשוט, מדובר בתהליך הדורש הרבה עבודה שחורה. אל תתפתו לפתרונות קסם שיציגו אולי תוצאות דרמטיות בהתחלה אך הן עלולות לפגוע בכם קשות בהמשך.