גוגל הודיעו השבוע דרך הבלוג של גוגל אנליטיקס על מוצר חדש שמיועד לסייע לאנשי שיווק באינטרנט: Tag manager. מנהל התגיות מאפשר להוסיף ולהסיר תגיות הקשורות בשיווק, מעקב ואופטימיזציה מבלי להידרש לעזרת הצוות הטכני ובלי להתערב בקוד האתר.
Google tag manager אמור לשמש מעין מערכת ניהול תוכן לתגיות JavaScipt כמו גוגל אנליטיקס, מעקב ההמרות של גוגל אדוורדס, כלי השיווק מחדש של גוגל וגם עם תגים של כלים חיצוניים (שלא מבית גוגל), תגיות html ותגיות תמונה מותאמות אישית.
מנהל התגיות של גוגל מאפשר העמסה אסינכרונית של תגיות מבלי לפגוע במהירות הורדת האתר פיצ'רים מניעתיים כמו תצוגה מקדימה, המאפשר לסקור את השינויים לפני שהוטמעו, פרסום וגרסאות שדרכו אפשר לעקוב אחר היסטוריית העדכון של התגיות ומסוף ניפוי באגים. עוד פיצ'רים צפויים להתוסף בהמשך.