הבלוג שלנו

טיפים לאפליקציות לטאבלט ידידותיות למנועי חיפוש

'Gilad Sasson'
14 בנובמבר 2012
זמן קריאה: דקה אחת

בהמשך להמלצות גוגל לאתרי מובייל, גוגל פרסמו השבוע טיפים לאפליקציות טאבלט ולאתרים ידידותיים למשתמשי טאבלט ולמנועי חיפוש. גוגל הדגישו כי מדובר בטיפים ולא בהמלצות. הם כן ממליצים להיעזר במדריך למפתחי אפליקציות לטאבלט אנדרואיד.

מכיוון שטאבלטים יכולים להציע חוויית גלישה עשירה הקרובה יותר למחשבים נייחים וניידים מלסמארטפונים בגלל גודל המסך וסוג החיבור לאינטרנט, המשתמשים יצפו לפגוש את האתר המלא המיועד לגולשים מהדסקטופ ולא את אתר המובייל המצומצם. בדומה להמלצותיהם לאתרי מובייל, גוגל ממליצים למפתחי אתרים לטאבלט להשתמש בעיצוב רספונסיבי (responsive design), כלומר אתר זהה שמותאם לכל המכשירים, ולבדוק את עיצוב האתר על כמה טאבלטים בגדלים וברזולציות שונות.

לאתרים בעלי שתי גרסאות שונות, אתר מובייל ואתר אינטרנט לגולשים מהדסקטופ, גוגל מייעצים להפנות את הגולשים לגרסה המתאימה ולהקפיד שלא להפנות משתמשי טאבלט לאתר המובייל.

במכשירים ניידים המבוססים על מערכת אנדרואיד אפשר להפריד בין משתמשים שגולשים מהטאבלט לבין משתמשי סמארטפון באמצעות מחרוזת הסוכן-משתמש שנשלחת על ידי הדפדפנים – כל עוד המחרוזת אינה כוללת את המילה “mobile” אפשר לשייך את המכשיר לטאבלטים ולהפנות את המשתמשים לאתר הרלוונטי (ולא לאתר המובייל המיועד לגולשים מהסמארטפון).