הבלוג שלנו

במקרה של התראה על קישורים נכנסים

'Gilad Sasson'
30 ביולי 2012
זמן קריאה: 2 דקות

כשבוע אחרי שמאט קאטס מגוגל שלח מסר מרגיע למנהלי אתרים שקיבלו מכתבי אזהרה בנוגע לקישורים נכנסים, הוא פרסם פוסט מפורט בבלוג של כלי מנהלי האתרים (Google Webmaster Central Blog). בפוסט הוא מדגים כמה נסיבות שבהן קישורים נכנסים עלולים להיחשד כלא טבעיים ולפגוע בדירוגם של אתרים טובים וגם חוזר בו מהמלצתו להתעלם מהמכתבים (אך דבק בהמלצה שלא להיכנס לפאניקה).

מכתבי התראה חמורים

קודם כל קאטס מבקש להפריד בין מכתבי האזהרה המקוריים שנשלחו לפני מספר חודשים למכתבים הנוכחיים. הראשונים נשלחו לאתרים שנחשדו במעורבות רחבת היקף בבניית קישורי ספאם, ומכתבי ההתראה המליצו למנהלי האתרים להסיר קישורים ירודים או ספאמיים ולהגיש את האתר לגוגל לבדיקה מחודשת. באותה הזדמנות גוגל גם ביקשו ממנהלי אתרים שיידעו אותם על אינדקסים ורשתות בלוגים שמסרבים לבקשות הסרת קישורים.

מכתבי התראה חמורים פחות

לעומתם, המכתבים האחרונים הם חמורים פחות והם מבהירים שמטרתם היא לנקוט אמצעים נגד הקישורים הנכנסים הלא טבעיים ולא נגד האתר שהם מפנים אליו. כמו כן, במכתבים אלו אין את סימני הקריאה הצהובים שהיו בסבב ההתראות הקודם, והעדרו מעביר את המסר המרגיע שגוגל (עדיין) לא מאבדים אמון באתר כולו, רק בחלק מהקישורים הנכנסים אליו.

הסבב השני של מכתבי האזהרה נשלח לאתרים שהם טובים בעיני גוגל, אבל יתכן שכמה אתרי ספאם מפנים אליהם. המשמעות היא שהדירוג הכללי של האתר לא יפגע, אבל הוא עלול שלא להופיע בתוצאות החיפוש של ביטויים מסוימים.

קישורי ספאם נכנסים

קישורי הספאם יכולים להיות פתיונות ווידג'טים, קישורים קנויים, בלוג ספאם, הרשמה מופרזת לאתרי מאמרים, החלפת קישורים מופרזת וכדומה. ובפירוט:

קישורי ווידג'ט

באופן כללי לגוגל אין בעיה עם קישורים שנבנים באמצעות ווידג'טים, קאטס מצטט ממייל תגובה לאתר שקיבל את מכתב ההתראה המדובר; הבעיה היא בשימוש בטקסט עוגן עמוס במילות מפתח בקישור היוצא מהווידג'ט. ולמי שרוצה פרטים נוספים הוא ממליץ לגגל את הצירוף "widgetbait matt cutts".

קישורים קנויים

אתרים רבים שקנו קישורים מאתרי ספאם, מימנו פוסטים והשתמשו בקישורי עוגן עמוסים במילות מפתח גם קיבלו את מכתבי ההתראה החדשים. כשגוגל מזהים קישורים כאלה הם נוטים לחשוד בכלל הקישורים המפנים לאתר, והם ממליצים למנהלי אתרים להמעיט בהם.

ניהול מוניטין

במקרים מסויימים גוגל מוכנים להתעלם מקישורים נכנסים לאתר כשהאתר עצמו אינו מפר את הנחיותיהם. למשל כשחברות ניהול מוניטין מנסות לקדם דף תוכן מסוים באתר חדשותי על-ידי בניית קישורי ספאם אליו. במקרה כזה, לא ננקטו כל פעולות נגד אתר החדשות.

לסיכום, מאט קאטס חוזר וממליץ למנהלי אתרים שקיבלו את המכתב לנשום עמוק, לבדוק את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר, ולהסיר קישורי ספאם המגיעים מאתרים ירודים ויוצאים מטקסט עוגן עמוס במילות מפתח.