הבלוג שלנו

אתר סולתם-רדד – איך היינו מתקנים בו שגיאות קידום אורגני (SEO)

shlomit
19 בדצמבר 2019
זמן קריאה: 3 דקות

סולתם-רדד היא מיצרניות כלי המטבח הוותיקות בישראל, ומוצריה, אם נצטט מדף האודות, הפכו אותה לסמל סטטוס לאיכות ומקצוענות במטבח הגורמים לכולם לבשל כמו שף, לחוש כפודיז, להתאפיין כחובבני אוכל ולייף סטייל. אבל כשמחפשים בגוגל את אחד ממוצרי הדגל שלה, למשל, סירים, לא מוצאים אותה במקום הראשון ותלוי ביום, אפילו לא בדף הראשון. כיוון שדבר כזה יכול פשוט להוציא אותי מהכלים, או במקרה הזה מהסירים, החלטתי לבדוק איך יכול להיות שמותג מוביל וידוע בעולמות האופליין נדחק למיקומים דו-ספרתיים במנוע החיפוש של גוגל ישראל.

 

האתר של סולתם-רדד הוא לא אתר הקניות הראשון שבשלב העיצוב מחדש שכחו (או התעלמו במכוון) מחלק ה-SEO, ועל הדרך גם פגעו בחוויית המשתמש.

via Gfycat

 

כמה דוגמאות לטעויות SEO באתר של סולתם-רדד ומה היה אפשר לעשות אחרת:

 

  1. אופטימיזציה לתוכן

החלק הבסיסי ביותר ב-on-page SEO, תגיות מטא ייחודיות לכל דף, לא נעשה. כלומר, לא נכתבו לא כותרות ולא תיאורי מטא, ואלה שנכתבו (למשל בדף הבית), נשענים בעיקר על המוניטין של החברה.

באתרי קניות אומנם לא פשוט לכתוב כותרות ותיאורים מושכים לכל דף מוצר, אבל לפחות בדפי הקטגוריות והמוצרים הפופולריים היה אפשר להשקיע בטקסט יותר מקורי מ"ארכיון", ברירת המחדל האוטומטית.

שגיאת SEO: תגיות מטא

 

לשם השוואה, כותרות ותיאורים באתרי קניות מתחרים:

תגיות מטא בגוגל - דוגמאות מאתרי המתחרים

אין מה לדבר על כותרות H1 ו-H2, וגם את האופטימיזציה לתמונות אפשר היה לשפר, ולמשל, לתת לתמונות המוצרים שמות יותר קליטים ותיאוריים מ-5906007.

שגיאת SEO: אופטימיזציה לתמונות

 

  1. מהירות

בזמן שלוקח לדף אתר ממוצע להיטען אפשר להכין ביצה קשה.

מהירות האתר

 

  1. התאמה למובייל

תאורטית תבנית האתר מותאמת למובייל, אבל לא גוגל ולא המשתמשים מקבלים אותה חוויית משתמש כשהם גולשים מהטלפון הנייד בהשוואה למחשב.

ככה הרובוט של גוגל רואה את דף הבית:

חוסר התאמה למובייל - גוגלבוט

 

ככה משתמש אקראי רואה את דף הבית:

חוסר התאמה למובייל - משתמשים

 

  1. ניווט

ארכיטקטורת האתר מבוססת על ההנחה שהמבקרים באתר הם מומחים בכלי בישול ובקיאים בסדרות המוצרים של המותג. עבור משתמשים אלה הניווט הוא נוח יחסית. אבל עבור הדיוטות שמחפשים, נניח, מחבת קטנה, הניווט הוא מאתגר יותר.

ניווט באתר סולתם

מנקודת המבט של המשתמש היה הגיוני יותר לפצל את הסירים והמחבתות לקטגוריות ראשיות נפרדות ולהוסיף אפשרות מיון לפי גודל ומאפיינים נוספים כמקובל אצל אתרים מתחרים.

 

  1. תוכן ותגיות מטא כפולות

קודי מעקב, שיוך מוצר אחד למספר קטגוריות ואפשרויות הסינון הם כמה מהגורמים לתוכן כפול באתרי קניות. כאן דווקא דפי המוצרים לא מכפילים את עצמם, אלא דף הבית מקבל לפחות שתי גרסאות, שתיהן מאונדקסות ומופיעות בתוצאות החיפוש.

בנוסף, תגיות כותרת ותיאור זהות מופיעות גם בדף הדרושים וגם בדף המתנות לחג.

תגיות מטא כפולות בגוגל

 

מחפשים בגוגל שי לחג שהעובדים לא ישכחו? בהצלחה.

 

  1. QA כללי

יש קישורים חברתיים? כן.

האם הם עובדים ומפנים לפרופילים חברתיים תקינים ופעילים? לא בהכרח.

כלל אצבע: קודם לפתוח דף עסק באינסטגרם, להעלות אליו לפחות תמונה אחת ורק אחר כך להוסיף אליו קישור מכל הדפים באתר.

עדכון: הרשת החברתית גוגל פלוס לא פועלת כבר מאוגוסט 2019. וגם כשהיא הייתה פעילה, היא לא הייתה המקום שבו אנשים ישתפו תמונות של סירי לחץ שהם שוקלים לקנות.

 

יש דף 404? כן.

האם הוא מכיל התנצלות והסבר ברור על השגיאה? הממ.

דף שגיאה 404 באתר סולתם

 

לסיכום, גם אם אתם מותג חזק וותיק, אל תתעלמו מ-SEO.
בנוסף לקידום האתר בתוצאות החיפוש והגדלת נפח התנועה האורגנית וכמות ההמרות, SEO גם ישפר את חוויית המשתמש באתר, יעזור למבקרים למצוא בקלות את מה שהם מחפשים ובאופן כללי ישפר את המוניטין של המותג ואת המיצוב שלו בעיני לקוחות ולקוחות פוטנציאליים.