פייסבוק היא מהרשתות החברתיות הפופולריות והמשפיעות בעולם. נכון לשנת 2024, יותר מ-2.11 מיליארד אנשים מבקרים בפלטפורמה בכל יום. בישראל בלבד יש קרוב ל-7 מיליון משתמשים בפייסבוק, כלומר כ-75% מכלל האוכלוסייה.

בזכות הקהל הרחב ותדירות הביקורים הגבוהה, פייסבוק היא פלטפורמה חשובה לקידום עסקים ומותגים מכל סוג וגודל. באמצעות פייסבוק אפשר להגיע לקהלים חדשים, לתקשר עם לקוחות קיימים ולבנות נוכחות למותג באמצעות שילוב בין קידום ממומן ואורגני ובין תוכן טקסטואלי וויזואלי.

בכתבה הזאת נסקור את מגוון אפשרויות הקידום הזמינות בפייסבוק, למי מתאים לפרסם בפייסבוק, ומה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות.

קידום אורגני בפייסבוק

המונח קידום אורגני מתאר פעולות שיווקיות הנעשות בלי להשתמש בכלי הפרסום של פייסבוק. הפעולות יכולות לכלול פרסום של פוסטים, תמונות, סרטונים, תכנים אינטראקטיביים וכדומה בעמוד הרשמי של העסק או המותג.

למי מתאים?

מותגים אישיים, עסקים קטנים, בינוניים ובעלי תקציב מוגבל. למעשה, כל מי שמעוניין לבנות קהילה ולחזק את הקשר עם קהל היעד לאורך זמן.

יתרונות

חסרונות

בשורה התחתונה, קידום אורגני בפייסבוק מתאים במיוחד לעסקים בעלי תקציב מוגבל המעוניינים לבנות נוכחות מתמשכת ברשת החברתית. לרוב מומלץ לשלב אותו עם קידום ממומן להשגת תוצאות מהירות ורחבות יותר.

 

סוגי קידום ממומן בפייסבוק

פוסט ממומן (Boosted Post)

למי מתאים?

עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים בהגדלת החשיפה לפוסטים אורגניים.

יתרונות

חסרונות

 

מודעות תנועה לאתר (Traffic Ads)

למי מתאים?

עסקים המעוניינים להגדיל את התנועה הנכנסת לאתרי אינטרנט, לחנויות מקוונות או לדפי נחיתה, כדי להפיץ  את שירותי החברה, לשפר את המודעות למותג ולהביא תנועה ללקוחות קיימים ופוטנציאליים.

יתרונות

חסרונות

 

מודעות מעורבות (Engagement Ads)

למי מתאים?

מותגים המעוניינים בבניית מודעות והגדלת המעורבות (לייקים, תגובות, שיתופים) לתוכן המפורסם בעמודי פייסבוק או אינסטגרם שלהם. סוג זה של פרסום אינו מתמקד במכירות או המרות ייעודיות, אלא מיועד ליצירת מעורבות עם הפוסט.

יתרונות

חסרונות

 

מודעות ליצירת לידים (Lead Generation Ads)

למי מתאים?

עסקים המוכרים שירותים או מוצרים שלוקח יותר זמן להחליט על קנייתם, כמו שירותי בריאות, חברות ביטוח, סוכנויות נדל"ן או שירותי ייעוץ למיניהם, או לחברות המקדמות כנסים ואירועים הדורשים הרשמה מוקדמת.

יתרונות

חסרונות

 

מודעות להמרות (Conversions Ads)

למי מתאים?

חנויות מקוונות (eCommerce), עסקים המשווקים מוצרים או שירותים באינטרנט ורוצים להגדיל את כמות ההמרות (מכירות, הרשמות וכדומה).

יתרונות

חסרונות

קמפיין המרות בפייסבוק - דוגמה

 

מודעות להגברת מודעות למותג (Brand Awareness Ads)

למי מתאים?

מותגים חדשים או עסקים המעוניינים להרחיב את החשיפה למותג וליידע את משתמשי פייסבוק על קיומם.

יתרונות

חסרונות

 

מודעות וידאו (Video Ads)

למי מתאים?

מותגים ועסקים שיכולים להציג תוכן ויזואלי מרשים, כמו חברות אופנה, תעשיית התיירות, חנויות למוצרים ייחודיים ותחומים יצירתיים נוספים.

יתרונות

חסרונות

 

מודעות קרוסלה (Carousel Ads)

למי מתאים?

עסקים המעוניינים לשווק מספר מוצרים או שירותים במודעה אחת או להציג קטלוג מוצרים המשקף את המגוון הרחב שלהם.

 

דוגמה למודעת קרוסלה בפייסבוק

יתרונות

חסרונות

 

לסיכום, יש לא מעט אפשרויות של קידום ממומן בפייסבוק וכל אחד יכול למצוא את הדרכים שהכי נוחות לו ובתקציב שנוח לו. אומנם הרשת החברתית עברה כמה שינויים בשנים האחרונות, וחלקם אף פגעו בחשיפות של עמודים עסקיים. עם זאת, ניהול נכון של הקמפיינים, מבלי לשכוח את הקידום האורגני, יכול להביא לתוצאות הרצויות. צריכים עזרה? צרו איתנו קשר.