הבלוג שלנו

אופטימיזציית אתרים למכשירי טאבלט

'Gilad Sasson'
27 בנובמבר 2013
זמן קריאה: 3 דקות

קידום למובייל לרוב כורך יחד סמארטפונים וטאבלטים, אבל נתונים סטטיסטיים מראים שיש הבדלים בהתנהגות המשתמשים במכשירים הניידים השונים. רוב השימוש בטאבלט נעשה מהבית, והוא מחליף את המחשב הנייד, או אפילו את הטלוויזיה, כמכשיר לגלישה או צפייה נינוחה. מנקודת המבט של אנשי שיווק באינטרנט, הטאבלטים מציעים מגוון דרכים להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים. עוד כמה נתונים סטטיסטיים שכדאי לזכור:

  • בתחילת 2013 הרוויחו גוגל כחמישה מיליארד דולר מפרסומות בטאבלטים – 20% מסך רווחיהם מפרסום במנוע החיפוש.
  • הצפייה בדפי אינטרנט גבוהה ב-70% באמצעות הטאבלט בהשוואה לצפייה מהסמארטפון.
  • כרבע מהצופים בווידאו באמצעות הטאבלט צופים בתכנים באורך של שעה או יותר.
  • כ-68% מבעלי הטאבלט בארצות הברית משתמשים במכשיר בזמן צפייה בטלוויזיה, ו-13% מהם גולשים בטאבלט כדי למצוא קופונים או דילים.
  • ההוצאה העולמית על מכשירי טאבלט גדלה בכ-32% בשנה האחרונה, וב-2015 צריכת הטאבלטים צפויה לעבור את צריכת המחשבים השולחניים והניידים ביחד.

קידום אתרים לטאבלט

שלא כמו טלפונים חכמים, הטאבלטים לרוב נסמכים על רשת אלחוטית לחיבור לאינטרנט, לכן אתר ידידותי לטאבלט חייב להיות מהיר ועם ניווט ידידותי ופשוט.

מבחינת משתמשי אייפד, יש יתרון להפרדה בין אתר למובייל ואתר דסקטופ. אם אתר הדסקטופ כולל קובצי פלאש, אפשר להפנות את משתמשי האייפד לגרסת המובייל נטולת הפלאש של האתר.

תמונה: marin/freestockphotos.net

לקידום אתרי קניות מומלץ ליצור אפליקציה שמחברת את המוצרים ישירות עם הלקוח המיידי בנגיעה אחת. אפליקציות יכולות להכיל את כל המידע בקלות וחוסכות מהלקוח את ההמתנה לדף האתר שייטען. החיסרון העיקרי הוא שאפליקציות לא נמצאות בתוצאות החיפוש האורגניות.

אתרים עשירים בתוכן הדורשים מהמבקרים לגלול בלי סוף עלולים לגזול זמן מהגולשים ולהכביד עליהם. כפתורי ניווט המאפשרים לדלג אל התוכן הבא או לחזור אל התוכן הקודם יאפשרו למשתמשים לגלוש בקלות ומבלי להתעצבן.

טיפים לאתר ידידותי לטאבלט:

1. להגדיר את ה-CSS  כך שיותאם לגלישה אופטימלית בטאבלט וכך להגביל את התוכן הכפול.

2. להפנות משתמשי טאבלט אל אתר המובייל אם יש קובצי פלאש, או לוותר על פלאש.

3. לא לגרום למשתמשים לגלול לנצח, להוסיף כפתורי "הבא" ו"הקודם" כדי לעזור להם לנווט בתוכן ובדפי האתר.

4. לבנות אפליקציה שתחליף את דפי המסחר המקוון ותחסוך מהקונים הפוטנציאליים את זמני הטעינה הממושכים והעצבים הנלווים.

5. לייעל את תהליך הקנייה באמצעות עזרים כמו קוקיות (cookies), מיקוד, ו-PayPal.

6. ליצור אתר ידידותי למסך מגע, שניתן לגלישה ולגלילה רוחבית, ולהציב את כל התוכן בדף אחד ולא להפגיז את המבקרים במתקפת לשוניות.

7. להגדיל את הכפתורים באמצעות CSS וליצור אתר מושך וידידותי יותר למשתמש הטאבלט.

8. ליצור גרסאות PDF של דפי אתר חשובים ולאפשר למבקרים להוריד אותן ולשמור אותן לקריאה עתידית.

9. לנצל את כל אפשרויות הצפייה הזמינות: אופקית ואנכית בטאבלטים ובסמארטפונים ואפשרות הצפייה הסטנדרטית לדסקטופ.

10. לבדוק שוב ושוב על מכשירים שונים ובגדלים שונים ולוודא שגרסת האתר לטאבלט עובדת היטב ויוצרת רושם מזמין.

לסיכום, מסך הטאבלט אמנם קטן יותר אבל אפשרויות המעורבות בין ספקי תוכן ללקוחות הולכות וגדלות. קידום למובייל ולטאבלטים בפרט הולך ונעשה רכיב חשוב בקידום אתרים ומחייב ליצור אסטטרגיית שיווק מקיפה שתכלול גם קידום לוקאלי, מדיה חברתית ושיפור יחסי המרה.