דצמבר הוא חודש סיכומי השנה והוא גם שיא עונת הקניות (בעיקר בחו"ל, אבל לא רק), לכן זוהי הזדמנות להתבונן על הטרנדים של 2014 בקידום אתרי מסחר וללמוד איך לשפר את שיעור ההמרה ב-2015.

עונת הקניות מגיעה לשיאה בסוף השבוע האחרון של חודש נובמבר, הנפתח בחג ההודיה, ממשיך ב-Black Friday ומסתיים ב-Cyber Monday. באופן מסורתי יום שישי השחור נחשב ליום קניות בחנויות עצמן ויום שני המקוון מוקדש לקניות ברשת, אבל מהסקרים שפורסמו בשבוע האחרון אפשר לראות שההבחנה הזאת היטשטשה, ושהקניות ברשת נוגסות חלק גדול יותר מהקניות בחנויות ובקניונים. עוד נתונים מעניינים על הקניות ברשת בבלאק פריידיי וחג ההודיה:

– הקניות ברשת בבלאק פריידיי ובחג ההודיה שברו שיא מכירות והסתכמו בסך של 1.33 מיליארד דולר ו-2.4 מיליון דולר בהתאמה.

– קרוב ל-30% מהקניות ברשת הגיעו מסמארטפונים ומטאבלטים.

– יותר מ-50% מהתנועה לאתרי מסחר הגיעה ממכשירים ניידים, ולראשונה נפח החיפושים במובייל עבר את נפח החיפוש במחשבים.

– בעלי אייפון ואייפד נוטים לקנות ברשת יותר מבעלי מכשירי אנדרואיד.

למה קונים מעדיפים לקנות באינטרנט?

הנתונים מראים שקהל הצרכנים מוצא את ההפרדה בין יום קניות בחנויות ליום קניות ברשת הפרדה מלאכותית ומיושנת, אף על פי שבעלי החנויות ממשיכים לקיים אותה. צרכנים רבים מעדיפים לקנות ברשת דווקא בבלק פריידיי כדי להימנע מהתורים והצפיפות בחנויות הגדולות. בנוסף, הצרכנים נעשים בררנים יותר והם משתמשים בכל הפלטפורמות אונליין ואופליין (ביקורים בחנות, בחנות המקוונת ובאפליקציה) כדי למצוא את המבצעים הטובים ביותר.

Black Friday בחנויות. קרדיט: Robert Banh

מנתונים שפורסמו באתר Conversioner על הקניות ברשת ב-2014 נמצא ש-80% מהגולשים באינטרנט קנו מוצר כלשהו ברשת, ו-50% מהם קנו ברשת יותר מפעם אחת. עוד נמצא שמרבית הקניות ברשת נעשות ממחשב, וערך הקנייה הממוצע ממחשב הוא גבוה יותר בהשוואה לקניות מטאבלט ומסמארטפון.

למה קונים מעדיפים לקנות דרך המחשב ולא דרך המובייל?

המשתתפים בסקר של Conversioner נשאלו למה הם מעדיפים לקנות ברשת דרך המחשב ולא דרך הסמארטפון או הטאבלט ואלה תשובותיהם:

 

צילום מסך: Conversioner

קניות ברשת ב-2015 – תחזית למנהלי אתרים

הקניות ברשת צפויות להתחזק ב-2015, ולפי ההערכות בשנה הקרובה יותר מ-1.2 מיליארד משתמשי אינטרנט ברחבי העולם יקנו מוצרים או יזמינו שירותים ברשת, כ-44% מסך המשתמשים באינטרנט בעולם. גם המכירות של סמארטפונים וטאבלטים צפויות להמשיך ולעלות בשנה הבאה, ומנהלי אתרי מסחר יצטרכו לשפר את חוויית הקנייה במובייל ולשים דגש על הפרטים האלה:

– אפשרויות קנייה בטוחות ונוחות לשימוש

– אתר ידידותי לגלישה מהסלולרי

– אסטרטגיית שיווק מעורבת המשלבת בין קניות ברשת, במובייל ובחנות עצמה.

רוצים לשפר את שיעור ההמרה באתר? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.