הבלוג שלנו

עדכון פינגווין 2.1 של גוגל

'Gilad Sasson'
27 באוקטובר 2013
זמן קריאה: 2 דקות

פינגווין 2.1, עדכון פינגווין החמישי של גוגל, יצא בתחילת החודש. נמצא שעדכון פינגווין החדש פוגע בעיקר בדפי אתר פנימיים. עדכוני פינגווין הראשונים התמקדו באתרים שעברו אופטימיזציית יתר, בפרופיל הקישורים הנכנסים ובטקסט העוגן, ומאז עדכון פינגווין 2.0 הדגש הוא על קישורים עמוקים.

תמונה: crabchick/Flickr

לפי כמה דיווחים ברשת, הפינגווין האחרון הוא אגרסיבי במיוחד, ויש עדויות על אתרים שאיבדו את רוב התנועה האורגנית לאתר ואף נעלמו לגמרי מתוצאות החיפוש בגוגל. לא ידוע בוודאות על כל האיתותים השליליים שממלאים תפקיד בפינגווין 2.1, אבל נמצאו כמה מאפיינים משותפים לפרופיל הקישורים של אתרים שהוענשו:

  • קישורים נכנסים מאתרים לא רלוונטיים
  • ריבוי קישורים מאותו דומיין (אפילו כשטקסט העוגן משתנה)
  • קישורים (גם פנימיים) מפוסטים קצרים בעלי תוכן דליל שנראה שנוצרו רק כדי לקשר לדף יעד כלשהו
  • קישורים מפוסטים ממומנים בלי התגית no follow (שגוגל רואים בהם קישורים קנויים)
  • ריבוי לא פרופורציונלי של קישורי follow (פרופיל קישורים טבעי אמור לכלול יותר קישורי no follow, וגוגל מפרשים קישורי follow כאיתות ברור לניסיון לתמרן את תוצאות החיפוש)
  • קישורים מאתרי דירקטוריז/סימניות/פורומים/תגובות בבלוגים שגם ככה מלאים בספאם, בייחוד קישורים שנוצרו מאז עדכון פינגווין האחרון במאי השנה או שלא הוסרו בעקבות עדכוני פינגווין קודמים
  • אסטרטגיית קישורי עוגן גלויה מדי במקום התנהגות טבעית שכוללת רוב לקישורים משם המותג

 דרכי ההתאוששות מעדכון הפינגווין זהות לאלו שנמצאו יעילות בעדכונים קודמים: ניתוח פרופיל הקישורים הנכנסים, ניקוי קישורים מזיקים ואף הסרת תוכן לפי הצורך. אחת המסקנות שעולות מעדכון פינגווין 2.1 הוא שחשוב להיעזר בחברת קידום אתרים מקצועית כדי להיחלץ מהעונש, ולהיזהר מחברות SEO מפוקפקות שעלולות להחמיר את המצב. כשבוחרים חברת קידום לצורך היחלצות מפינגווין או עונשים בסדר גודל כזה חשוב לוודא ששירותי הקידום כוללים בדיקות תקופתיות של הקישורים הנכנסים ואסטרטגיה ארוכת טווח לבניית קישורים איכותיים ולשיווק תוכן שיסייעו בקידום האתר במנועי חיפוש.

פגיעה מעדכון פינגווין יכולה לחרב את האתר ולהעלים את התנועה ואת ההכנסות שלו. גוגל כנראה ילכו וימשיכו לעדכן את האלגוריתם פינגווין (גם במסגרת האלגוריתם החדש, Hummingbird), ואתרים שינהלו את אסטרטגיית הקידום שלהם בחכמה יצליחו להימנע גם מהעדכונים הבאים.

נפגעתם מפינגווין 2.1? צרו אתנו קשר ונעזור לכם לחזור לתוצאות החיפוש.