מחקר חדש: מה הם הגורמים המשפיעים על דירוג אתרים בגוגל ב-2014?
לקראת השנה החדשה פרסמה חברת SearchMetrics את הרשימה השנתית של הגורמים המשפיעים על קידום אורגני בגוגל. כדי להפיק את הדו"ח נבדקו יותר מ-300,000 אתרים הממוקמים בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל ארצות הברית ונמדד המתאם בין גורמי SEO שונים (תוכן, טכנולוגיה, נוכחות ברשתות חברתיות, התנהגות משתמשים ועוד) לבין המיקומים.
המסקנה העיקרית מהדו"ח הוא שהתוכן הוא באמת מלך, ונמצא שהוא מוקד הפעילות של מקדמי אתרים. לפי הדו"ח, אפשר למדוד את המתאם בין איכות התוכן לבין המיקומים בגוגל. את איכות התוכן אפשר לזהות לפי מדדים כמו היחס בין היקף התוכן לחזרה על ביטויים רלוונטיים, אורך התוכן והשימוש באמצעי מדיה עשירה.
הגורמים החשובים לקידום אתרים 2014:
תוכן
- הרלוונטיות של הביטויים הוא הגורם החשוב ביותר לקידום אתרים.
- מבנה הקישורים הפנימיים הוא גורם חשוב בקידום האתר, ואולי אחד המדדים הפחות מוערכים ב-SEO.
SEO טכני
- מבחינת on-page SEO, מילות המפתח הן עדיין חלק חשוב בקידום אתרים, והן מיוצגות גם בכותרת החיצונית, בתיאור, בתוכן האתר, בכותרות הפנימיות (H1, H2) ועוד. עם זאת, דחיסת מילות מפתח היא עדיין לא פרקטיקת SEO מומלצת. אחת המגמות שאפיינו את השנה שעברה היא שילוב בין מילות מפתח ונושאים כדי ליצור תוכן יותר אחיד.
- מהירות טעינת האתר הוא מדד חשוב ביותר.
- קידום אתר בגוגל יכול לקום וליפול על ארכיטקטורת אתר נכונה.
קישורים
- כמות הקישורים, וחשוב מכך, איכות הקישורים, הם גורמים חשובים בקידום האתר.
- המתאם בין מספר הקישורים הכוללים מילות מפתח אמנם בעלייה, אבל מספר הקישורים האלה נמצא בירידה בהשוואה לשנה שעברה.
- קישורים נכנסים למותגים משפיעים אחרת על תוצאות החיפוש בהשוואה לקישורים נכנסים לאתרים אחרים.
מדיה חברתית
- באופן כללי החשיבות של איתותים חברתיים עלתה קלות בהשוואה לשנה שעברה.
- גוגל פלוס היא הרשת החברתית שמשפיעה הכי הרבה על מיקומים בתוצאות החיפוש, ואחריה פייסבוק (שיתופים, פעילות כללית ותגובות), פינטרסט, לייקים בפייסבוק וטוויטר.
תמונות: searchengineland.com
מדדי התנהגות של משתמשים
- ההשפעה של מדדים כמו שיעור הקלקה (CTR) וזמן באתר עלתה משמעותית מהשנה שעברה. אמנם צפוי שלאתרים במיקומים גבוהים תהיה תוצאה גבוהה יותר, אבל אפשר להשתמש בערכים הממוצעים של דפי אתרים רבים כנקודת מדידה לקידום האתר הפרטי
- ככל שהאתר ממוקם גבוה יותר כך שיעור היציאה (Bounce Rate) נמוך יותר.