הבלוג שלנו

מחקר חדש על קידום ממומן בפייסבוק

Gilad Sasson
12 בספטמבר 2013
זמן קריאה: דקה אחת

מחקר חדש על פרסום בפייסבוק מראה שקידום פוסטים בתשלום אינו משפיע על הקידום האורגני של הפוסטים. את המחקר ערכו חברת Wisemetrics על 5,000 פוסטים ממומנים של 1,500 דפי פייסבוק, ולא נמצאו שום ראיות לכך לדריסה של תוצאות אורגניות על-ידי קידום ממומן.

צילום מסך מ-wisemetrics

פייסבוק השיקו את כלי הפרסום פוסטים ממומנים לפני יותר משנה, ובערך מאז הועלו כל-מיני השערות ברשת על שקידום בתשלום עלול לפגוע בטווח התפוצה של המותג. Wisemetrics ניתחו את התנועה האורגנית הממוצעת שמגיעה מפוסטים ממומנים בהשוואה לפוסטים לא ממומנים והגיעו לתוצאות כמעט זהות, מלבד סטייה קלה לטובת כמות החשיפות (impressions) של פוסטים ממומנים. עוד נבדקה ההשערה שפוסטים ספאמיים שמקודמים בתשלום ומקבלים פידבקים שליליים ממשתמשים עלולים לפגוע בקידום האורגני של המותג, וגם להשערה זאת לא נמצאו ראיות במחקר.

משמעות המחקר למפרסמים בפייסבוק

מותגים יכולים להמשיך ולקדם פוסטים בתשלום אם זה מה שמביא להם תוצאות. אמנם Edge Rank, אלגוריתם הדירוג המקורי של פייסבוק, כבר אינו פעיל, אבל גם האלגוריתם החדש שמדרג את תוצאות החיפוש בניוזפיד של משתמשים אינו מושפע מפעילות הפרסום בפייסבוק, לא לטוב ולא לרע.

למחקר המלא ב-Wisemetrics

לסקירה של המחקר ב-Marketing Land