פורסם ב-29.7.2014
למה פייסבוק?
שיווק בפייסבוק הוא אחד מערוצי השיווק החשובים באינטרנט. לשיווק ברשת החברתית הגדולה באינטרנט יש כמה יתרונות: השיווק בפייסבוק יכול לעזור להגביר את החשיפה לאתר ולהגדיל את התנועה הנכנסת אליו; לשמר קהל לקוחות נאמן ולייצר לקוחות ומתעניינים חדשים, וכן לשפר את המיקומים בתוצאות החיפוש.
נכון ל- 2021, בפייסבוק יש קרוב ל-3 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, ו-65% מהם מבקרים ברשת החברתית בכל יום. מכאן אפשר להניח שהלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים בפייסבוק – וגם המתחרים שלכם. ב-2021 השיווק בפייסבוק בפרט, והשיווק ברשתות חברתיות בכלל, נחשב לחלק הכרחי בתמהיל השיווק של כל עסק.
אילו אפשרויות יש לשיווק בפייסבוק?
פייסבוק מציעה דרכים רבות לשיווק מותג ברשתות החברתיות (למשל: דרך דף עסקי, קבוצה, אפליקציה) וכמה סוגי מודעות פרסום. המודעות בפייסבוק נבדלות זו מזו במיקומן ברצף העדכונים של המשתמש (בניוזפיד או בטור הימני), ביעדים שלהן (חשיפה לדף הפייסבוק, חשיפה לאתר, הורדת יישום, השתתפות באירוע), ובתוכן המודעה (קישור, טקסט, תמונה, וידאו). פייסבוק מציעה למפרסמים גם מגוון של אפשרויות מיקוד (ממיקוד גאוגרפי, גיל ומין, מצב משפחתי, השכלה ותעסוקה ועד חברים, תחומי עניין ודפי פייסבוק אהובים) ושל מודלים לתשלום (CPM, CPC, CPA).
מגוון אפשרויות השיווק בפייסבוק עשוי לבלבל מפרסמים לא מנוסים, ובנוסף פייסבוק נוהגים לעדכן את מוצרי הפרסום לעתים קרובות. לכן מומלץ להיעזר בחברת שיווק באינטרנט המתמחה בפרסום בפייסבוק ומעודכנת בחידושים ובטרנדים האחרונים.
האם כדאי לעסק שלי להשקיע בשיווק בפייסבוק?
עד לא מזמן מותגים ועסקים ראו בפייסבוק פלטפורמת שיווק חינמית ונסיונית, ודף הפייסבוק שימש שילוב של בלוג עסקי, נציג שירות לקוחות אינטרנטי ולוח מודעות למבצעים ולקופונים. בשנה–שנתיים האחרונות הפרסום בפייסבוק התחיל לתפוס חלק משמעותי יותר בפעילות השיווק בפייסבוק (ובשיווק באינטרנט בכלל), וגם עסקים שמעולם לא פרסמו בעבר התחילו להשקיע בשיווק העסק בפייסבוק.
לעלייה בשיווק והפרסום בפייסבוק יש כמה סיבות, והסיבה העיקרית היא הירידה המתמשכת בחשיפה האורגנית של עדכונים בפייסבוק. כיום, רק אחוז קטן מאוהדי הדף נחשפים לעדכונים בפייסבוק, ואפשר להגביר את החשיפה ולהגיע לקהל יעד ממוקד וספציפי בהשקעה מינימלית של 5$. התשלום המינימלי לקידום ממומן של פוסט בפייסבוק משתנה לפי מדינה, וככל שהתשלום גבוה יותר הפרסום יגיע למספר רב יותר של משתמשים. אבל בגלל אפשרויות המיקוד הרבות בפרסום בפייסבוק, אפשר להגיע לתוצאות גם בתקציב מוגבל.
Re-Marketing ככלי שיווק בפייסבוק
בין אפשרויות הפרסום המתקדמות בפייסבוק, קיימת גם אפשרות לשיווק מחדש (re-marketing) ללקוחות קיימים. Remarketing מאפשר להפנות תוכן שיווקי והצעות מיוחדות ללקוחות שכבר קנו בעסק או התעניינו בשירותיו. פייסבוק מאפשרים למפרסמים להעלות בדיסקרטיות רשימה של אנשי קשר (קהלים מותאמים אישית, Custom Audiences) ולהפנות אליהם פרסומות ייחודיות דרך פייסבוק המבוססות על היסטוריית הקנייה או הגלישה שלהם ומותאמות למוצרים שכבר רכשו או שחיפשו באתר. אופציית ה-Remarketing בפייסבוק מאפשרת גם למפרסמים בתקציב קטן להגיע לקהל יעד איכותי וממוקד. הפרסום הממוקד יכול להגדיל את התנועה לאתר ואת המכירות.