מרכז המחקר PEW פרסם את דו"ח המדיה החברתית ל-2013, וממצאיו אפשר ללמוד על איך לייעל את השיווק בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות בשנה הקרובה.

ממצאים עיקריים:

תמונה: pewinternet.org

קהל המשתמשים בפייסבוק הוא המגוון יותר בהשוואה לרשתות האחרות. בפינטרסט לדוגמה, מספר הנשים המשתמשות גדול פי ארבעה ממספר הגברים, לינקדאין פופולרית בקרב בעלי השכלה גבוהה והכנסה גבוהה. קהל המשתמשים בטוויטר ובאינסטגרם הוא חופף למדי, והוא מורכב בעיקר ממבוגרים צעירים, תושבי ערים גדולות.

רמות המעורבות הגבוהות ביותר של המשתמשים נמצאות בפייסבוק ובאינסטגרם. 63% ממשתמשי פייסבוק מבקרים באתר לפחות פעם ביום, 40% מהם כמה פעמים במשך היום. תדירות הביקור של משתמשי אינסטגרם גבוהה גם היא: 57% מבקרים באתר בפעם ביום, 35% – כמה פעמים ביום. רק 46% ממשתמשי טוויטר מבקרים באתר מדי יום, ורק  29% מהם יותר מפעם ביום.

42% מהנשאלים פעילים בשתי רשתות חברתיות או יותר. 36% פעילים רק ברשת חברתית אחת – 84% מהם בפייסבוק, 8% בלינקדאין, 4% בפינטרסט, ובשביל 2% אינסטגרם וטוויטר הן הרשתות החברתיות הבלעדיות.

יש לציין שהמשתתפים בסקר נשאלו מראש רק על חמש רשתות חברתיות, ולכן חסרים בו נתונים על השימוש באתרים חברתיים כמו גוגל פלוס, יוטיוב, טמבלר ואחרים.