הבלוג שלנו

התנהגות גולשים במובייל בהשוואה לדסקטופ

'Gilad Sasson'
11 במרץ 2013
זמן קריאה: 2 דקות

לפי מחקרים מהשנה האחרונה כ-20%-10% מכלל הגולשים ברשת משתמשים במכשירים ניידים וכ-20%-15% מהחיפושים במנועי החיפוש המובילים נעשים דרך סמארטפונים וטאבלטים.

הגלישה באינטרנט דרך מכשירים ניידים שונה מהותית מהגלישה דרך מחשב נייח; המכשיר הנייד הוא נגיש ופרטי יותר ומאפשר גישה מהירה למידע המבוקש. השוני בין הגלישה במובייל לגלישה בדסקטופ מתבטא בכמה דרכים:

קליק לעומת מגע

כשגולשים במחשב משתמשים בעכבר כדי להקליק על אזור כלשהו בדף האתר ויש סיכוי קטן למדי שהגולשים יפספסו הקלקה. הגולשים ממובייל טופחים על המסך בעזרת אצבעותיהם או בעט סטיילוס, וסיכוייהם לפספס גדולים יותר שכן הם נוגעים באזור כללי ולא בפיקסל מדויק כמו במחשב רגיל. גם לחזור מפעולה קל יותר בדפדפן של דסקטופ מאשר בדפדפן סלולרי שבו הפעולה גוזלת זמן רב.

חיפוש ברשת  – מובייל מול דסקטופ

לחיפוש באינטרנט דרך מובייל כמה מאפיינים ייחודיים:

  • שאילתות חיפוש קצרות יותר: הגולשים דרך מכשירים סלולריים לרוב ישתמשו במונחי חיפוש המורכבים ממילה אחת או שתיים, בין היתר בגלל גודל המסך והקושי להקליד שאילתות ארוכות. הגולשים במובייל לרוב לא יהיו במצב רוח לחיפושים מעמיקים ונדיר שיגיעו רחוק יותר מהעמוד השני של תוצאות החיפוש. יש סיכוי גדול יותר שהם יחדדו את תוצאות החיפוש כדי להגיע למידע שהם מחפשים.
  • חיפושים תלויי מיקום: הגולשים במובייל נמצאים באמצע הדרך ומוכנים לפעולה. לרובם גם יש GPS לכן חשוב לכלול גם מפת גוגל באתר שתעזור למשתמשים שמחפשים הנחיות ומיקומים ספציפיים.

תמונה: Search Engine Land

  • שלושת המקומות הראשונים: בגלל גודל המסך יש חשיבות רבה יותר למיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל: בניגוד לדסקטופ שמאפשר מבט נרחב ונינוח על כל תוצאות החיפוש, במובייל תשומת הלב ממוקדת לשלוש התוצאות הראשונות.
  • חדשות ומדיה חברתית: משתמשי מובייל גולשים ברשת בדרך כלל כדי להתעדכן בחדשות ולעקוב אחר עדכוני מדיה חברתית. סמארטפונים ישמשו יותר למטרות קריאה ומחשבי PC ישמשו למטרות כתיבה, למשימות שכרוכות בפתיחת קבצים ודוחות ולאיסוף מידע.

קניות ברשת

תוצאות סקר הראו שכ-50% מהמשתמשים במובייל עשו מחקר על מוצר מסוים דרך המכשיר הנייד ולאחר מכן השלימו את הקנייה בחנות. גלישה במכשיר נייד מאפשרת לקונים הפוטנציאליים לערוך את בירוריהם בדרך גם כאשר הקנייה עצמה נעשית בחנות פיזית. הם קוראים ביקורות, משווים מחירים ומתכננים את הקנייה בחנות המיועדת. כ-40% אמרו שהם עורכים סקרים בנייד ומשלימים את הקנייה בדסקטופ והשאר אמרו שהם קונים ישירות מהמכשיר הנייד.

גולשים עדיין מעדיפים סביבה בטוחה ומאובטחת כשהם קונים ברשת, תכונות שהגלישה במובייל עדיין מתקשה לספק, ורוב המשתמשים יימנעו מתשלום אונליין דרך המכשיר הנייד בגלל המחסור באתרים מאובטחים.

לסיכום, אפשר לראות שהתנהגות הגולשים ממכשירים ניידים כמו סמארטפונים וטאבלטים היא ייחודית ושונה מהתנהגות הגולשים במחשב המסורתי, ושהשוני בין שני סוגי הקהל צריך להשפיע על אסטרטגיית השיווק באינטרנט, וזאת מבלי לקפח את הגולשים במובייל על חשבון הגולשים מדסקטופ ולהפך.