הבלוג שלנו

גרסה חדשה של גוגל Remarketing באדוורדס

Gilad Sasson
30 בספטמבר 2012
זמן קריאה: 2 דקות

שיווק מחדש (remarketing) הוא כלי של גוגל אדוורדס שמאפשר למפרסמים במנועי חיפוש לחזור אל גולשים שכבר ביקרו באתר ולהציג בפניהם מודעות פרסום כשהם גולשים ברשת. שיווק מחדש נעשה באמצעות תג לשיווק מחדש – קוד JavaScript שנוסף לאתר ומעדכן את קובץ ה-cookies בדפדפן כשגולשים מבקרים באתר. כל קובצי ה-cookies של המבקרים יוצרים רשימת שיווק מחדש עבור המפרסם.

גוגל רימרקטינג נפתח בפני מפרסמים בגוגל אדוורדס כבר ב-2010 והוא אחד הכלים החשובים ביותר למפרסמים במנועי חיפוש מכיוון שהוא עשוי לשפר את אחוזי ההמרה וגם לתת החזר השקעה (ROI) חיובי. לאחרונה גוגל שיפרו את הכלי והיום קל יותר למפרסמים להשתמש בו.

תגים ורשימות שיווק מחדש

בגרסה הקודמת של גוגל רי-מרקטינג הוספת תגים מרובים דרשה תכנון אסטרטגי מוקדם. מפרסמים היו מייצרים תגיות על-פי העמודים שהגולשים ביקרו בהם, העומק שהגיעו אליו במשפך ההמרה של האתר והאם הושלמה המרה או לא. התוצאה היתה בעיות מרובות: כדי לשנות את האסטרטגיה המקורית היה צריך ליצור תגיות חדשות; דף חדש שנוסף לאתר לרוב לא היה מקבל את התגיות הרלוונטיות; קשה היה לשנות את חלונות הזמן שהוגדרו מראש בהתאם לביצועים של השיווק מחדש וגם תיקון טעויות היה הליך שגזל הרבה מאוד זמן.

אבל עכשיו גוגל אדוורדס הוסיפו תג אוניברסלי לשיווק מחדש שמספיק להעתיק אותו פעם אחת בכותרת התחתונה של האתר (ב-footer) והוא יפעל בכל דפי האתר. התג האוניברסלי מאפשר ליצור אינסוף רשימות שילוב מותאמות אישית, כך למשל תוכלו לכוון את הקמפיין לגולשים שהגיעו לדפי המכירה ואפילו הוסיפו פריטים לעגלת הקניות אך לא השלימו את הרכישה. היתרון בגרסה החדשה הוא שכל רשימה חדשה שתיצרו כבר תכלול את כל קובצי ה-cookies שנאספו עד כה.

איך להתקין את התג האוניברסלי לשיווק מחדש

 

כדי להתקין תג שיווק מחדש בחשבון אדוורדס יש לבחור בספריה משותפת>קהלים ושם ללחוץ על הכפתור "הגדר שיווק מחדש", להעתיק את הקוד לפי ההנחיות ולהמשיך לרשימת שיווק מחדש.

כאן תצטרכו לבחור בין להגדיר רשימה לפי כתובת האתר לבין להציב תג חדש באתר. האפשרות הראשונה מומלצת יותר אם כבר יש תג שיווק מחדש באתר והיא מאפשרת ליצור קבוצות שונות של מבקרים לפי הדפים שביקרו בהן, למשל דפי קטגוריות ודפי מוצרים. אחר-כך יש להגדיר את משך החברות, כלומר התקופה שקובץ ה-cookie של המשתמש יישאר ברשימת השיווק מחדש של המפרסם. ברירת המחדל היא 30 יום, אבל אפשר לשנותה לפי אופי המוצרים ומטרות מסע הפרסום. ולבסוף יש לתת לרשימה שם תיאורי וקל לזכירה ולשמור אותה. התג שיווק מחדש יתחיל לפעול ברגע שהקוד יועתק לאתר.