הבלוג שלנו

קמפיינים לפי מדינה בגוגל אדוורדס

Gilad Sasson
19 במרץ 2013
זמן קריאה: 3 דקות

מסעות הפרסום המשופרים שהשיקו גוגל אדוורדס לפני כמה שבועות יחייבו מפרסמים רבים לשנות את מבנה הקמפיינים של קידום ממומן בגוגל. אחד היתרונות שבמסעות הפרסום המשופרים הוא שאפשר להסתפק בפחות קמפיינים, מה שהופך את ניהול החשבון בגוגל אדוורדס לפשוט יותר.

בנוגע לקמפיינים למובייל ולדסקטופ, האפשרות למקד קמפיינים למכשירים ניידים בלבד כבר לא קיימת. אבל בנוגע לאפשרויות מיקוד אחרות, כמו גוגל אדוורדס לפי מדינה למשל, אולי לא תרצו לאחד את מסעות הפרסום רק כדי להקל על ניהול החשבון. המיקוד הגאוגרפי משפיע על מבנה הקמפיין מכל מיני בחינות וייתכן שתצטרכו לשנות את מבנה הקמפיין כדי להתאימו למסעות המשופרים.

הצעות מחיר תלויות מיקום

ברוב החשבונות באדוורדס אחוז ההמרה אינו אחיד בכל המקומות, וההבדלים יכולים להיות קטנים או דרמטיים למדי. במקרים כאלה, לא נרצה להציע הצעת מחיר זהה למקומות שיש בהם פער גדול באחוז ההמרה. לפני הקמפיינים המשופרים היינו צריכים לפתוח קמפיין חדש לכל מיקום ולהגדיר הצעת מחיר לפי ה-CPA של מונח המפתח בכל אזור.

אחד הכלים במסעות הפרסום המשופרים הוא ה-bid modifier (שינויים בהצעות המחיר( שמאפשר למפרסמים להתאים אוטומטית את הצעת המחיר לכל אזור ממוקד. למשל, להגדיר הצעת מחיר כללית המסתמכת על נתוני CPA  כלליים ואחר-כך להציע הצעת מחיר גבוהה יותר עבור אזור מסוים ונמוכה יותר עבור אזור אחר.

כדי להתאים את הצעות המחיר למיקומים יש להוסיף את המיקומים לחלק הגדרות המיקום במסע הפרסום  (מסעות פרסום>מסע פרסום>הגדרות>מיקומים).

המגבלה העיקרית של הכלי היא שההגדרות תקפות רק למסע הפרסום. כלומר, אם יש מילות מפתח שעובדות בניו ג'רזי יותר מאשר בניו יורק אף על פי שבאופן כללי ניו ג'רזי חלשה יותר, לא תוכלו להוציא מן הכלל את אותן מילים או להתאים את הצעת המחיר לפי מילת מפתח.

עוד חיסרון הוא שהשינויים האלה משפיעים על הצעות המחיר של כל מילות המפתח בקמפיין. גוגל אדוורדס לא מאפשרים למפרסמים להתאים את התקציב או את המודעות לכל אזור, ומן הסתם יהיו מקרים שבהם תעדיפו ליצור קמפיינים שונים לכמה אזורים.

תקציבים משותפים

אחת הבעיות שהיו למפרסמים עם גוגל אדוורדס גאוגרפי היא שלמפרסמים רבים יש יעד תקציבי אחד ולא ממש משנה להם מאיזה אזור לחצו על המודעה ובזבזו את כספי התקציב, כל עוד משתמשים בהצעת המחיר הנכונה ולא עוברים על התקציב הכללי. הכלי תקציבים משותפים (מסעות פרסום>ספריה משותפת>תקציבים>תקציב חדש) פתר את הבעיה הזאת ויצר את האפשרות לנהל מספר קמפיינים מבלי לדאוג לגבי אופן חלוקת התקציב בין הקמפיינים השונים.

אם אתם רוצים להמשיך ולנהל תקציבים בגוגל אדוורדס לפי מדינה או לפי אזור (למשל אם מפרסמים רשת ארצית שיש לה סניפים באזורים שונים), עדיין תצטרכו לנהל קמפיינים נפרדים לפי אזור כי אי אפשר לחלק את התקציב לפי אזורים במסעות הפרסום המשופרים.

מודעות פרסום לפי מיקום

אחת הסיבות העיקריות לפיצול קמפיינים של גוגל אדוורדס לפי אזורים היא כדי לוודא שהמודעות יפנו לקהל היעד הספציפי, בדרך כלל באמצעות הוספת שם המקום לכותרת המודעה. עוד סיבות הן התאמה לקמפיינים אופליין או כדי לבדוק היענות להצעות לפי אזור. מפרסמים שפיצלו את הקמפיינים מסיבות אלו בוודאי לא ירצו לאחד את הקמפיינים, כי כך הם יאבדו את היכולת ליצור מודעות פרסום ספציפיות לכל אזור. לכן, אם הסיבה העיקרית לפיצול קמפיינים היא יצירת מודעות ייחודיות, מוטב להשאיר את הקמפיינים מפוצלים.

לסיכום, השקת מסעות הפרסום המשופרים הוא אחד השינויים המהותיים בגוגל אדוורדס והוא ישנה את דרך ניהול החשבונות באדוורדס גם מבחינת מיקוד גאוגרפי. על אף שהממשק החדש מציע כלים לניהול קמפיינים, תקציבים והצעות מחיר לפי מיקום, יש עוד שיקולים שכדאי לקחת בחשבון כשמחליטים לאחד את הקמפיינים או לפצל אותם לפי אזורים שונים.