הבלוג שלנו

אופטימיזציה לסרטוני וידאו ביוטיוב

'Gilad Sasson'
1 בנובמבר 2012
זמן קריאה: 3 דקות

יוטיוב הוא אמנם לא אתר שיתוף הווידאו היחידי  ברשת, אבל אם הוא היה מנוע חיפוש, הוא היה שני רק לגוגל, וסרטוני וידאו שמופיעים בראש תוצאות החיפוש ביוטיוב על מילות מפתח מסוימות יכולים להגיע גם להימצא במיקומים אטרקרטיביים בתוצאות החיפוש הכלליות של גוגל.

תוצאות חיפוש ביוטיוב ובגוגל לדוגמה

דירוג סרטוני הווידאו בתוצאות החיפוש ביוטיוב תלוי באלגוריתם שכולל כמה מרכיבים עיקריים:

  1. הטקסט שמופיע בכותרות החיצוניות ובתיאורים של סרטוני הווידאו.
  2. מספר הצפיות ומשך הצפייה (האחרון הוא עדכון חדש שנוסף בחודש שעבר והוא מעניק משקל רב יותר לסרטונים שנצפו במלואם מאשר לקליקים על הסרטונים. במקביל נוספה לאנליטיקס של יוטיוב גם אפשרות מעקב אחר משך הצפייה בסרטונים).
  3. דירוגי המשתמשים.

מכאן שכבר לא מספיק ליצור סרטוני וידאו קצרצרים שימשכו הרבה כניסות וישמרו על אחוז גבוה לכאורה של מעורבות לקוחות; סרטונים קצרצרים עלולים להידרדר בתוצאות החיפוש בגלל אורכם ולאבד צפיות בגלל מיקומם. לעומת זאת, לא מומלץ ליצור סרטונים ארוכים בכוונה להשיג משך צפייה ממושך יותר – הרבה יותר קשה לעניין צופים ולגרום להם לאהוב ולשתף סרטונים ארוכים. ההמלצה העיקרית של יוטיוב היא ליצור סרטונים טובים שמשתמשי האתר ירצו לצפות בהם מבלי להיעזר בשיטות אופטימיזציה שנויות במחלוקת. עם זאת יש לזכור שמבחינת יוטיוב המשמעות של משך צפייה ארוך הוא רווח גדול יותר מפרסומות.

אופטימיזציה לסרטונים ביוטיוב

כמה פעולות שיש לבצע לטובת קידום סרטונים ביוטיוב:

כותרת – טקסט הכותרת החיצוני של הווידאו יכול לכלול עד 99 סימנים, והוא צריך לכלול את מילת המפתח העיקרית ומילות מפתח נוספות שתרצו להימצא בהן, את שם המותג, וטקסט תיאורי המזמין את הצופים האקראיים לצפות בווידאו. ביוטיוב כל הסרטונים שמופיעים בראש תוצאות החיפוש מרוויחים צפיות מרובות בזכות הקרבה לסרטונים שבמקום הראשון.

תיאור – שדה התיאור ביוטיוב יכול להכיל עד 5,000 סימנים, שהם המון, כך שתוכלו לנצל את השטח כדי לספק טקסט תיאורי מפורט המכיל את מילות המפתח העיקריות וגם כמה משניות. מכיוון שדירוגי הצופים הם גורם חשוב בדירוג הווידאו בתוצאות החיפוש ביוטיוב (ולכן גם בגוגל), כדאי להזמין את הצופים לדרג את הסרטון, לשתף ולהטמיע אותו.

תגיות – עוד הזדמנות להכניס את מונחי החיפוש, שמות המותג או האנשים שנוספו לכותרת ולתיאור הווידאו.

אפשרויות צפייה ושיתוף

תגובות – לגיטימי לא לאפשר למשתמשים להגיב על סרטוני הווידאו, רק יש לקחת בחשבון שהמשתמשים ימצאו פלטפורמה אחרת להביע את דעתם על הווידאו, המותג או המסר.

תגובות וידאו – תגובות וידאו הן דרך מצוינת להעלות את שיעור הצפיות מכיוון שכל תגובה כזאת מקשרת אוטומטית לווידאו המקורי.

דירוגים – מכיוון שיש להם השפעה ישירה על המיקומים בתוצאות החיפוש, יש להשאיר את האופציה הזו פתוחה.

הטמעה וסינדיקציה – שיתוף סרטי וידאו בבלוגים וברשתות חברתיות יכול לשפר משמעותית את אחוזי הצפייה ואת המיקומים בתוצאות החיפוש ביוטיוב ובגוגל בהתאם, לכן כדאי לאפשר זאת. בנוסף הטמעת הסרטונים באתרים חיצוניים תסייע בהעברת המסר או בחשיפת המותג לעוד קהל. באותה הזדמנות, כדאי גם להטמיע את הסרטונים בבלוג החברה או בדפי האתר הרלוונטיים וכן באתרים חברתיים כמו פייסבוק, גוגל פלוס ואחרים.

חשוב גם לעקוב אחר האנליטיקס של יוטיוב כדי להבין טוב יותר אילו תכני וידאו מזמינים צפייה ממושכת ומעורבות.