עיוורון הבאנרים הידוע לשמצה מתחיל לתת את אותותיו גם במודעות הפייסבוק והן הפכו כמעט בלתי נראות עבור הגולשים האדישים. היום כבר לא מספיק להריץ פוסט ממומן כדי לגרום לאנשים לקנות מוצר או שירות. היום המשווקים נדרשים לחשוב מחוץ לקופסה על מנת למשוך את עיני הלקוחות הפוטנציאליים ולגרום להם להקליק דווקא על המודעות שלהם מבין בליל המודעות המופיעות בניוזפיד.

פה העניין החזותי נכנס לתמונה, ועיצוב נכון יכול לקבוע האם קמפיין שיווק בפייסבוק ירקיע לשחקים או יתרסק לחלוטין. קיימים בשוק המון תוכנות עיצוב, כמו פוטושופ, שלעיתים הופכות מורכבות מדי עבור מי שאינו מעצב מקצועי ומצריכות ידע מוקדם. אתר Canva מציע פיתרון ידידותי וקל ליצירת מודעות פייסבוק, ועוד מגוון תבניות לצרכים שונים כמו מצגות, אפליקציות או פלאיירים.

בנינו מדריך קצר וקולע לשימוש בסיסי ב-Canva, שיעזור לכם לבנות בעצמכם מודעת פייסבוק מנצחת.
מוכנים? Let’s Go

שלב 1 – הגודל כן קובע

חובה להתאים את העיצוב שלכם לרזולוציית המודעות של פייסבוק. בתפריט של Canva תוכלו למצוא תבנית מוכנה למודעות פייסבוק ברזולוציה של 627X1200 פיקסל.
עצה ממני: תחתכו בחצי ותגדירו רזולוציה מותאמת אישית בגודל 315X600. ככה תדעו בדיוק איך המודעה תראה בניוזפיד.

בריבוע האדום: תבנית מוכנה. בריבוע הצהוב: רזולוציה מותאמת אישית

שלב 2 – הגדרת המטרה

אחרי שבחרתם גודל, אפשר להתחיל להיות יצירתיים. ראשית תבינו מהי מטרת המודעה שלכם: למכור מוצר, לקבל הרשמות לשירות כלשהו או לעבוד על המיתוג שלכם? לכל מטרה יש אמצעים אחרים שבהם אפשר להשתמש, ומומלץ לעשות זאת בחכמה.

בשיווק מוצר למשל:

 

שלב 3 – תפריט העיצוב

 

תפריט עיצוב מגוון

שלב 4 – תמונות

התמונה במודעה משתנה בהתאם למטרה שהגדרתם, אך בכל מצב התמונה חייבת להיות ברזולוציה מספיק גבוהה כדי להיראות חדה וברורה. העדיפו תמונה שמשאירה רושם חזק ורומזת על תוכן המודעה. למשל, אם אתם רוצים להביא נרשמים לאתר היכרויות חדש, בחרו בתמונה חיובית של זוג אוהב. בפרסומת למסעדה, בחרו את המנה המגרה ביותר בתפריט והציבו אותה בקדמת הבמה.
טיפ: השתמשו ב-Grids שנמצאים בתפריט הראשי, כדי לסגנן את מיקום התמונות במודעה ולעצב כל אחת בנפרד מבלי לדרוס את האחרת.

 

בעזרת Grids אפשר לחלק את המסך לפי בחירה ולערוך כל תמונה בנפרד

שלב 5 – פלטת הצבעים

המודעה צריכה להיות נעימה לעין ובו בזמן בולטת בין שאר הפוסטים והמודעות שרצים בניוזפיד. כדאי לבחור בצבעים שמשלימים אלה את אלה ושלא יוצרים בלגן ועומס חזותי, לכן מומלץ להשתמש באופציה המצויינת של גלגל הצבעים.
לאחר שבחרתם צבע, תוכלו לשחק עם הבהירות שלו (בריבוע הצהוב), או לזוז עם העיגול הקטן שבתוך הגלגל כדי לקבל את הגוון המדויק. הצבע שעליו יישב העיגול יופיע על האלמנט שלכם, כך שתדעו בדיוק כיצד זה נראה.
הצבעים החמים נמצאים בצד ימין והצבעים הקרים נמצאים בצד שמאל. אם תרצו צבעים פסטליים התמקדו בצבעים הקרובים למרכז העיגול, והתרחקו לקצוות כדי לקבל צבעים בוהקים וחזקים.

קיצור דרך: אם תרצו להחיל את הצבע שבחרתם על אלמנט אחר, תוכלו להעתיק את הקוד המופיע בריבוע האדום ולהדביק אותו על האלמנט הרצוי.

גלגל צבעים

הקפידו על פלטת צבעים הרמונית שמשלימה את מה שאתם מנסים לפרסם ומתכתבת איתו.
במודעות מיתוג הוסיפו את הצבעים המופיעים בלוגו שלכם, זה יגרום לקהל שלכם לקשר את הצבעים למותג והמודעה תהיה זכירה לזמן ארוך יותר.
במודעות תדמית ומיתוג חשוב לשמור על שפת עיצוב אחידה, עם צבעים דומים וסגנון דומה. במשך הזמן, הקהל שלכם יידע לזהות את המודעה שאתם יצרתם גם בלי לראות את הלוגו.

הצבעים מתכתבים עם צבעי המוצר ויוצרים הרמוניה

שלב 6 – פונטים

הטקסט שמופיע במודעה חייב להיות תמציתי וקולע, וכזה שימשוך את עיניו של הלקוח הפוטנציאלי.
כדאי להשתמש לפחות בשני פונטים שונים כדי ליצור עניין ולתת למודעה מראה מלוטש ומקצועי.
מחסום: פייסבוק לא מאשרים מודעות שבהן יש יותר מ-20% טקסט. כדי לפתור את העניין הזה, אפשר לצמצם את המרווחים שבין האותיות והמילים.
איך תדעו שבמודעה שלכם יש רק 20% טקסט? בעזרת הכלי Text Overlay של פייסבוק.

קנווה לא מציעים מגוון של פונטים בעברית, ואין אפשרות להעלות פונטים משלכם, אז פשוט תשחקו עם מה שיש, או העבירו את המודעה שעיצבתם לתכנית אחרת (למשל Power Point) והוסיפו תיבות טקסט מעוצבות כרצונכם. הפונטים באנגלית לעומת זאת, מגוונים מאוד.

פוסט מיתוגי עם שימוש נכון בפונטים. כמודעה, היא לעולם לא תעבור את מדיניות 20% טקסט של פייסבוק

 

בגדול, אלו שלבי העבודה בקנווה ובעזרתם תוכלו לייצר אינסוף מודעות פייסבוק שיצליחו לממש את המטרות שהגדרתם. הממשק של קנווה פשוט, ידידותי מאוד ובעיקר מציע אפשרויות עיצוב חינמיות מצויינות.

ולסיום:

בהצלחה!

 

הכותבת היא חלי קיקוס, מנהלת שיווק ותוכן בנקודה.