פרסום במובייל

הפרסום במובייל גדל בקצב גבוה יותר מכל פורמט פרסום אחר באינטרנט, ונכון לשנת 2020, 50% מתקציבי הפרסום מגיעים למובייל.

פרסום במובייל - תקציב

תמונה: Invesp.com

בעבר היה פער גדול בין כמות הזמן שאנשים משתמשים בפועל בסמארטפונים ובטאבלטים לבין תקציב הפרסום המושקע במובייל. אבל כיום הפער הזה הולך ומצטמצם, בין היתר בזכות ההתפתחות של מודעות פרסום מותאמות למובייל – מפרסום משולב חוויה (native advertising) ועד מודעות וידאו אינטרקאטיביות  – שיפור אפשרויות המיקוד במובייל, והידע המצטבר על שיווק אפקטיבי במובייל. תקציב הפרסום במובייל בארצות הברית בלבד גדל מ-19 מיליארד דולר בשנת 2014 לכ-30 מיליארד דולר ב-2015, וצפוי לגדול ולהגיע לכ-42 מיליארד דולר ב-2016.

בדומה לפרסום באינטרנט, גם שוק הפרסום במובייל נשלט כמעט כולו בידי גוגל ופייסבוק, ושתי החברות ביחד שלטו ביותר ממחצית שוק הפרסום במובייל בארצות הברית ב-2015, ויותר ממחצית מהרווחים של פייסבוק מגיעים מפרסום למובייל.

אסטרטגיית פרסום ושיווק במובייל

היקף השימוש במכשירים ניידים, בעיקר בסמארטפונים, גדל משמעותית בשנים האחרונות, והאתגר של המפרסמים הוא לתרגם את השימוש הגובר במובייל ואת התנהגות המשתמשים לאסטרטגיית שיווק עסקית מצליחה. לשם כך, יש ללמוד על הדרכים היעילות ביותר להגיע אל משתמשי המובייל; ללמוד על הרגלי הקניות דרך המובייל ותדירות השימוש במכשיר, ולהכיר את ההבדלים בין הרגלי השימוש במובייל לעומת דסקטופ, בסמארטפון לעומת טאבלט, במכשירי אפל לעומת מכשירים מבוססים אנדרואיד, ולפלח את קהל היעד לפי נתונים דמוגרפיים, סוג המכשיר, הטכנולוגיה וקריטריונים נוספים.

פרסום במובייל - נתונים סטטיסטיים

תמונה: marketingland.com

פרסום במובייל בגוגל

כאמור, גם בפרסום במובייל גוגל שולטת בחלק גדול מהשוק. מודעות הפרסום של גוגל במובייל מאפשרות למפרסמים להגיע אל קהל היעד גם כשהוא נמצא בתנועה ומשתמש בסמארטפונים ובטאבלטים. מודעות הפרסום במובייל יכולות להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, באתרי תוכן, באפליקציות ובסרטוני וידאו. מכיוון שהחיפוש באינטרנט עובר בהדרגתיות למובייל (לפי גוגל כמחצית משאילתות החיפוש במנוע החיפוש נעשו ממכשירים ניידים), ובגלל הגידול הקבוע במספר המשתמשים בטלפונים חכמים, הפרסום במובייל בגוגל הוא כמעט הכרחי.

פרסום במובייל - פרסום לוקאלי

תמונה: thinkwithgoogle.com

גוגל מציעים מספר כלי פרסום למותגים המעוניינים להגיע אל לקוחותיהם גם כשאלו גולשים בטלפונים החכמים או בטאבלטים:

פרסום במובייל בגוגל אדוורדס

גוגל מציעים כלי הצעות מחיר מתקדמים לפרסום במכשירים רבים. בגוגל אדוורדס אפשר להתאים את הצעות המחיר למכשיר, למיקום ולזמן. למשל, אפשר להציע הצעת מחיר גבוהה יותר בעבור משתמשים שנמצאים במרחק קילומטר מהחנות הפיזית.

גוגל גם מאפשרים להתאים את המודעות לאופני השימוש השונים במכשיר ולהציג נוסח מודעה שונה, סייטלינק, אפליקציה או תוסף לפי ההקשר של המשתמש והיכולות של המכשיר. לדוגמה, להציג תוסף מודעות מקומי למשתמשי מובייל כשהם נמצאים בקרבת החנות בשעות הפעילות שלה.

פרסום במובייל דרך גוגל אדוורדס

תמונה: thinkwithgoogle.com

גוגל מציעים דוחות מתקדמים המאפשרים למדוד המרות הייחודיות לשימוש במובייל כמו שיחות טלפון, הורדות, קניות בחנות עצמה וגם המרות מרובות מכשירים. למשל, אפשר להגדיר שיחת טלפון שנמשכה מעל לדקה כהמרה.

 

פרסום בפייסבוק במובייל

נכון לתחילת 2016, כמחצית ממשתמשי פייסבוק גולשים ברשת החברתית רק מהטלפונים הסלולריים, ויותר משלושת-רבעי הרווחים של פייסבוק מגיעים מפרסום למובייל. מנקודת המבט של בעלי עסקים, המשמעות היא שהפרסום בפייסבוק במובייל מניב תוצאות טובות יותר בהשוואה לפרסום בעמודה הימנית בניוזפיד (או השמאלית בפייסבוק בעברית) או בפרסום בפייסבוק למשתמשי דסקטופ בלבד.

פרסום במובייל בפייסבוק

תמונה: developers.facebook.com

יש כמה דרכים לפרסם במובייל בפייסבוק:

1. מודעת פוסט (page post ad) – המודעה יכולה לכלול טקסט, תמונה או הצעה, כמו מודעת פוסט רגילה בפייסבוק, והיא לרוב תופיע עם התגית "פוסט ממומן", ואפשר למקד אותה לקהל של משתמשי מובייל, דסקטופ או גם וגם.

2. פוסטים מקודמים (Promoted posts) – מודעה הנראית כמו פוסט רגיל בדף הפייסבוק, ואפשר לקדם אותה באמצעות לחיצה על הכפתור קדם את הפוסט (Boost post). ההבדל העיקרי בין פוסט מקודם לבין מודעת פרסום היא שאת הפוסטים המקודמים אפשר להפיץ רק לאוהדים של הדף ולחבריהם, ואילו את מודעות הפוסט אפשר למקד גם למשתמשים שאינם אוהדים של הדף.

3. מודעות פרסום להתקנת יישומים (Mobile app install ads) – אם לעסק יש אפליקציה למובייל, אפשר לקדם אותה באמצעות מודעות פייסבוק ייעודיות ולהניע משתמשים להגיע אל דף ההורדה של האפליקציה. אפשר למקד את המודעות האלה לפי מערכות ההפעלה וסוגי המכשירים של קהל היעד.

4. פרסום באינסטגרם – מודעת פרסום באינסטגרם נראית כמו פוסט רגיל ברשת החברתית בתוספת תגית Sponsored בצבע כחול, והיא יכולה לכלול תמונה או סרטון וידאו קצר, טקסט (כולל האשטאג) וקריאה לפעולה.

* למידע נוסף על פרסום באינסטגרם

5. מודעות קרוסלה – מודעות שמטרתן הובלת תנועה לאתר והן משתמשות בסדרה של בין 3 ל-5 דימויים בכל מודעה, ומאפשרים למפרסמים (בעיקר של אתרי קניות, אבל לא בהכרח) להציג כמה מוצרים במודעה אחת ולכוון את המשתמשים למיקומים ספציפיים באתר.

אם אתם מעוניינים לקדם את המותג במובייל, להגביר את התנועה לאתר או את כמות ההורדות של האפליקציה, לשפר את המכירות מאתר המובייל או את הדירוגים של האפליקציה, צרו איתנו קשר.

רוצים לשמוע עוד?