הבלוג שלנו

איך לשלב קידום במדיה חברתית עם קידום במנועי חיפוש

'Gilad Sasson'
29 ביולי 2012
זמן קריאה: 2 דקות

למדיה החברתית יש השפעה עקיפה וישירה על קידום האתר בגוגל ויש שרואים באיתותים החברתיים (social signals) גורם לא פחות חשוב מקישורים נכנסים בדירוג אתר במנועי החיפוש. אף על פי כן, בארגונים גדולים רבים נהוגה הפרדה בין מחלקת מדיה חברתית ו-SEO, ובעקבותיה נוצרת הפרדה בין שתי האסטרטגיות השיווקיות. להלן מספר דרכים לשיתוף פעולה בין מדיה חברתית ו-SEO.

ללמד אנשי מדיה חברתית SEO

בין שהחברה מחזיקה צוות SEO ובין שמעסיקה חברה חיצונית לתפקיד זה, הדרכות לגבי ההיבטים הטכניים, התוכניים והשיווקיים הכלליים של תחום הקידום האורגני במנועי חיפוש הן חיוניות לכל חברה, ומומלץ שגם חברי צוות המדיה החברתית ישתתפו בהן. כדאי גם שההדרכות ידונו בכמה טקטיקות שיווק במדיה חברתית. כשמרבית העובדים בחברה יודעים על יחסי הזיקה בין קידום אתרים לקידום חברתי יהיה קל יותר לפעול בשתי החזיתות ביתר יעילות ועם כמה שפחות חיכוכים.

שיווק תוכן ברשתות חברתיות

ארגונים גדולים ששיווק תוכן הוא חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלהם לרוב מתכננים מראש את פעילות השיווק החברתי באמצעות הפרופילים החברתיים של המותג ושל עובדי החברה במגוון ערוצים חברתיים.  בדרך כלל תוכן חדש מקבל את מרב תשומת הלב, אבל חשוב להקפיד שגם תוכן שהוא תמיד עדכני ובעדיפות גבוהה ייכלל בתהליך.

חשוב גם להקפיד שקמפיינים שיווקיים במדיה החברתית יכללו עקרונות SEO כמו כתובת קאנוניות ואופטימזציה לתוכן כולל ניסוח כותרות הכולל מילות מפתח מצד אחד, וגם מסר מושך ומזמין מעורבות גולשים. יש חברות בהן נהוג לנסח כותרת שלישית למטרות שיתוף חברתי.

גוגל Authorship

אתרים שתוכן הוא הצד החזק אצלהם יכולים למזג בין SEO ובין מדיה חברתית דרך Google Authorship, המחבר בין כותבים ברשת לבין הפרופיל שלהם בגוגל פלוס. חיבור זה דורש שיתוף פעולה גם של מחלקות הפיתוח והעיצוב שיסייעו בהטמעת התג rel="author" וביצירת דפי פרופיל מזמינים יותר, והוא גם יכול לתרום לחיזוק סמכותיות האתר ולהעלאה בדירוג הכותב (author rank), וכך לשפר את נראות האתר בתוצאות החיפוש של המנועים המובילים.

מדדים ודוחות סטטיסטיים

לבסוף, חשוב גם לאחד את כל הנתונים הסטטיסטיים שנאספו מאנליטיקס ומשלל האתרים המתמחים בניהול נוכחות חברתית (כמו Hootsuite) ובמעקב סטטיסטי אחר פעילות במדיה חברתית (כמו Facebook Insights). הצלבת הנתונים היא דרך טובה להדגיש את חשיבות הקשר בין שתי מחלקות השיווק.

 

לסיכום, חברות גדולות המפצלות את ניהול הנוכחות במדיה החברתית ואת קידום האתרים האורגני לשתי מחלקות נפרדות רצוי שימזגו את האסטרטגיות השיווקיות היכן שאפשר, בין היתר על ידי הדרכת עובדי המדיה החברתית בעקרונות SEO בסיסיים, שיווק תוכן וכותבי התוכן ואיחוד הדוחות הסטטיסטיים.