הבלוג שלנו

פרסום בטיקטוק – איך להקים קמפיין אפקטיבי?

Avatar
Oren
14 בינואר 2021
זמן קריאה: 3 דקות

פרסום בטיקטוק

ב-1999, סבא שלי, יקותיאל משה נקודה, הגיע למנוע החיפוש אלטה ויסטה עם 50$ בכיס וביקש מהם "תעשו לי פרסומת", השאר היסטוריה.

 

הסיפור אולי לא הכי אמיתי אבל כמפרסמים ובעלי עסקים עלינו תמיד להיות קשובים ודרוכים להתפתחויות והזדמנויות חדשות בערוצי המדיה השונים, לשים עין על פלטפורמות פרסום ורשתות חברתיות בצמיחה ולא לשים את כל הביצים בסל של גוגל ופייסבוק, ותמיד לחפש הזדמנויות. הזדמנות טובה שאולי עדיין לא מספיק מנוצלת בארץ היא הפרסום בטיקטוק.

 

בעולם כבר ראינו לא מעט מותגים שיצאו בקמפיינים גדולים ומקוריים בטיקטוק והשיגו תוצאות מעולות מבחינת חשיפות, מעורבות וברנדינג.

כמה דוגמאות לקמפיינים פרסום בטיקטוק

מותג הממתקים gushers בפרסומת עם מעל 5 מייליון צפיות.

@therealgushersWorms catch fish… Gushers catch friends?! ##gushers ##fishing ##comedy ##funny ##foryou♬ original sound – Gushers

חברת המכוניות BMW עם ה-e1 Challenge שנועד לקדם דגם חדש מ2019 וזכה ליותר מ-6 מיליון צפיות

 

@falcopunchEndless ##joy with @skyandtami , @patrox & ##BMW 😎 Join ##THE1challenge ##anzeige♬ Like That – NGHTMRE & Big Gigantic

גם בארץ טיקטוק נראית כמקום טוב למותגים גדולים לייצר באזז חזק אצל פלח אוכלוסיה צעיר.

מה שנותר עוד לגלות הוא האם מדובר בערוץ עם פוטנציאל גבוה גם מבחינת performance (לידים, רכישות אונליין וכדומה)?

 

קצת רקע על טיקטוק:

טיקטוק נמצאת בבעלות חברת ByteDance הסינית, אשר רכשה את האפליקציה הפופולרית מיוזיקלי ב-2017. האפליקציה מאפשרת להעלות קטעי וידאו קצרים (עד 60 שניות) עם סאונד, והיא כיום אחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם בקרב צעירים (כ-40% מהמשתמשים בגילאים 16-24). הטירוף לא פסח על ישראל, ובה יש 3 מיליון משתמשים חודשיים, מעל 6 מיליארד צפיות חודשיות בממוצע ו-41 דקות צפייה ממוצעת יומית. (יהיו שיגידו שהאפליקציה נהייתה פופולרית מדי בישראל, לראיה).

Tiktok statistics 2020

Embedded from: SocialPilot

 

איך מפרסמים בטיקטוק סוגי קמפיינים, מודעות, אפשרויות טרגוט ועוד  

בדומה לפייסבוק, מדובר בפלטפורמת פרסום בניהול עצמי (self serve): קודם כל יש להירשם, להכניס אמצעי תשלום, וליצור חשבון מנהל מודעות בלינק. לאחר מכן, ניתן ליצור קמפיין בממשק אינטואיטיבי שדומה לפלפטפורמות פרסום אחרות כמו פייסבוק ולינקדאין. אפשר לראות את המבנה המוכר של קמפיין → קבוצת מודעות → מודעה. יש לבחור מטרה לקמפיין מתוך האופציות הבאות:

  • חשיפות (reach)
  • תנועה
  • הורדות לאפליקציה
  • צפיות בווידאו
  • המרות

המבחר מעט דל בהשוואה למה שאנחנו מכירים מפרסום בפייסבוק, אך שימו לב שהמטרות הכי חשובות נמצאות.

 

נראה שהפלטפורמה מתאמצת להוריד חסמי כניסה, ומעבר לקלות ביצירת חשבון, החברה מעלה המון מידע למרכז העזרה באתר  ומשתמשת בנציגים לתמיכה בהקמה. עוד דבר המעיד על כך הוא העובדה כי התקציב המינימלי לקבוצת מודעות עומד על 20$ ליום. אולם, ההמלצה של הנציגים היא לפחות 50$ ליום ברמת הקמפיין.

 

מבחינת קהל, הטרגוטים כרגע מאוד רחבים וכלליים. המשתנים המרכזיים שניתן לשלוט בהם הם גיל, מגדר ומיקום לצד מספר תחומי עניין רחבים. ההמלצה של הנציגים כאן היא לאמץ את הטרגוט הרחב ולאפשר לאלגוריתם להסתגל תוך כדי תנועה ולמצוא את האנשים שמתעניינים במוצר או בשירות. סוגי הבידים הזמינים הם עלות לקליק (CPC), ל-1000 צפיות (CPM) ולצפיות של 6 שניות או יותר בוידאו (CPV).

 

מבחינת קריאייטיב, הגדלים די זהים לפייסבוק ואפשר להעלות מודעת וידאו בגודל של 9:16, 1:1, 16:9. לינק לדרישות המלאות. מומלץ להתחיל עם קריאייטיבים מאד שונים אחד מהשני כדי להבין איזה כיוון ראשוני עובד, ובנוסף להשתמש באופטימיזציית הקריאייטיב האוטומטית של טיקטוק, ACO, כדי לבחון במהירות ובאופן אוטומטי מספר קריאייטיב ולתת לאלגוריתם להחליט לפי התוצאות.

 

לסיכום, האם הפרסום בטיקטוק עובד? אולי

תלוי בעסק ובמטרות הקמפיין. בהיעדר אפשרויות טרגוט ואופטימיזציה נרחבות כמו בפייסבוק למשל, אנחנו עדיין ספקנים לגבי היכולת להביא תוצאות משמעותיות בתחומים של לידים ורכישות אונליין. עם זאת, עדיין מדובר בהזדמנות מעניינת ששווה לנסות ואנו רואים תוצאות מעניינות בתחומים כמו אופנה וקוסמטיקה. ניסיתם להריץ קמפיין בטיקטוק? נשמח שתשתפו אותנו. מסתבכים? דברו איתנו.